Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technical Skills Training Backed by Augmented Reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F21%3A00350428" target="_blank" >RIV/68407700:21630/21:00350428 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.dpublication.com/proceeding/3rd-worldcre#Table-of-Contents" target="_blank" >https://www.dpublication.com/proceeding/3rd-worldcre#Table-of-Contents</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technical Skills Training Backed by Augmented Reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of our paper is to present experience with the use of augmented reality in professional skills training at a secondary technical school and to discuss its benefits and limits. AR was used in the secondary school study program “Electronics mechanics”. Students were trained in building various assemblies backed by AR. They were expected to learn how to input various components into the assembly after the components had been assorted from component catalog. Qualitative research approach was chosen. We collected and analyzed non-numerical data: class observation, interviews with teachers and students. Our intention was to gather in-depth insights into advantages and limits of the AR. As a result of observations and interviews, psychological classification of the impact of AR on student personality at cognitive and motivational level was suggested for further discussion.

  • Název v anglickém jazyce

    Technical Skills Training Backed by Augmented Reality

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of our paper is to present experience with the use of augmented reality in professional skills training at a secondary technical school and to discuss its benefits and limits. AR was used in the secondary school study program “Electronics mechanics”. Students were trained in building various assemblies backed by AR. They were expected to learn how to input various components into the assembly after the components had been assorted from component catalog. Qualitative research approach was chosen. We collected and analyzed non-numerical data: class observation, interviews with teachers and students. Our intention was to gather in-depth insights into advantages and limits of the AR. As a result of observations and interviews, psychological classification of the impact of AR on student personality at cognitive and motivational level was suggested for further discussion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ‏The 3rd World Conference on Research in Education

  • ISBN

    978-609-485-189-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Diamond Scientific Publishing

  • Místo vydání

    Vilnius

  • Místo konání akce

    Brusel

  • Datum konání akce

    18. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku