Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher-Targeted Bullying by Secondary School Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F22%3A00360174" target="_blank" >RIV/68407700:21630/22:00360174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.22492/issn.2188-1162.2022.8" target="_blank" >https://doi.org/10.22492/issn.2188-1162.2022.8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22492/issn.2188-1162.2022.8" target="_blank" >10.22492/issn.2188-1162.2022.8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher-Targeted Bullying by Secondary School Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of our study was to gain insights into the teachers´ targeted bullying from the perspective of teacher victims. We conducted a descriptive qualitative research design stemming from semi-structured interviews with the victims of teacher-targeted bullying. A thematic content analysis of the data was generated from interviews with 17 victimized teachers as a snowball sampling. The sample consisted of male (n=5) and female (n=12) participants from school locations in Prague, Czech Republic. The focus of our study was to determine how the teachers who had been experiencing bullying by their students described and perceived the nature and consequences of bullying. The findings indicate that the victims of teacher-targeted bullying were exposed repeatedly over long time to verbal and nonverbal attacks, ignoring and other threats directed against teachers. Our results prove bullying had a negative influence on the victims’ private lives (family, colleagues), physical and mental health and self-esteem.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher-Targeted Bullying by Secondary School Students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of our study was to gain insights into the teachers´ targeted bullying from the perspective of teacher victims. We conducted a descriptive qualitative research design stemming from semi-structured interviews with the victims of teacher-targeted bullying. A thematic content analysis of the data was generated from interviews with 17 victimized teachers as a snowball sampling. The sample consisted of male (n=5) and female (n=12) participants from school locations in Prague, Czech Republic. The focus of our study was to determine how the teachers who had been experiencing bullying by their students described and perceived the nature and consequences of bullying. The findings indicate that the victims of teacher-targeted bullying were exposed repeatedly over long time to verbal and nonverbal attacks, ignoring and other threats directed against teachers. Our results prove bullying had a negative influence on the victims’ private lives (family, colleagues), physical and mental health and self-esteem.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Conference on Education 2022

  • ISBN

  • ISSN

    2188-1162

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    83-88

  • Název nakladatele

    The International Academic Forum

  • Místo vydání

    Nagoya, Aichi

  • Místo konání akce

    Londýn

  • Datum konání akce

    14. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku