Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workplace bullying - coping strategies of teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582945" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582945 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iclel.com/iclel-17-conference-pr-book" target="_blank" >https://www.iclel.com/iclel-17-conference-pr-book</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Workplace bullying - coping strategies of teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study is based on research regarding bullying in the workplace, specifically aimed at elementary schools teachers in the Czech Republic. The sample consisted of elementary school teachers who had been exposed to regular bullying by their colleagues or superiors for at least half a year. Based on in-depth interviews and subsequent coding and categorization of statements, the main aim of the research was to reflect the strategies used by teachers as victims of workplace bullying used to defend themselves and resolve aggression from their colleagues. These can be classified into passive strategies (such as non-response, misplaced problem, humour) which are the most common forms of defence against escalating aggression, and active defence strategies (e.g. engagement of leadership, legal defence), which were found to be rather uncommon.

  • Název v anglickém jazyce

    Workplace bullying - coping strategies of teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The present study is based on research regarding bullying in the workplace, specifically aimed at elementary schools teachers in the Czech Republic. The sample consisted of elementary school teachers who had been exposed to regular bullying by their colleagues or superiors for at least half a year. Based on in-depth interviews and subsequent coding and categorization of statements, the main aim of the research was to reflect the strategies used by teachers as victims of workplace bullying used to defend themselves and resolve aggression from their colleagues. These can be classified into passive strategies (such as non-response, misplaced problem, humour) which are the most common forms of defence against escalating aggression, and active defence strategies (e.g. engagement of leadership, legal defence), which were found to be rather uncommon.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2017 Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    416-424

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Porto, Potugal

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku