Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workplace Bullying as a Social Phenomenon Affecting the Quality of Life and Social Relations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582447" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Workplace Bullying as a Social Phenomenon Affecting the Quality of Life and Social Relations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study is based on research regarding bullying in the workplace, specifically targeted at elementary schools teachers in the Czech Republic. The sample consisted of elementary school teachers who had been exposed to regular bullying by their colleagues or senior executives for at least six months. The main objective of the present research study is to extend the database of knowledge on the issue of workplace bullying and to map out the consequences of workplace bullying among teachers. In the present qualitative research, the data collection method was a semi-structured interview. The data were processed by means of the embedded theory method with subsequent data decoding for the purposes of data interpretation, conceptualization and subsequent integration. Based on an analysis of the teachers’ responses the main findings focus on the consequences of bullying for the teachers, especially in terms of psychological problems (of a long-term nature) and disturbed physical health.

  • Název v anglickém jazyce

    Workplace Bullying as a Social Phenomenon Affecting the Quality of Life and Social Relations

  • Popis výsledku anglicky

    The present study is based on research regarding bullying in the workplace, specifically targeted at elementary schools teachers in the Czech Republic. The sample consisted of elementary school teachers who had been exposed to regular bullying by their colleagues or senior executives for at least six months. The main objective of the present research study is to extend the database of knowledge on the issue of workplace bullying and to map out the consequences of workplace bullying among teachers. In the present qualitative research, the data collection method was a semi-structured interview. The data were processed by means of the embedded theory method with subsequent data decoding for the purposes of data interpretation, conceptualization and subsequent integration. Based on an analysis of the teachers’ responses the main findings focus on the consequences of bullying for the teachers, especially in terms of psychological problems (of a long-term nature) and disturbed physical health.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 6th Global Conference on Business and Social Science Series

  • ISBN

    978-967-13147-0-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    128-134

  • Název nakladatele

    Global Academy of Training and Research (GATR) Enterprise

  • Místo vydání

    Kuala Lumpur Malaysia

  • Místo konání akce

    Bangkok, Thailand

  • Datum konání akce

    4. 12. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku