Using Augmented and Virtual Reality to Improve the Students´ Technical Skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F23%3A00370685" target="_blank" >RIV/68407700:21630/23:00370685 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.22492/issn.2435-9467.2023.18" target="_blank" >https://doi.org/10.22492/issn.2435-9467.2023.18</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.22492/issn.2435-9467.2023.18" target="_blank" >10.22492/issn.2435-9467.2023.18</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Augmented and Virtual Reality to Improve the Students´ Technical Skills
Popis výsledku v původním jazyce
Augmented and virtual reality represents unique instructional media, affording educators opportunities to create, customize and scale authentic, student-centered and interactive learning experiences. The aim of our study was to gain insights into v-learning from the perspective of teachers and students. Our paper sets out discursive issues surrounding student performance in welding skills and opinions of participants - students and teachers - regarding pros and cons of AR. Our study confirmed AR had the ability to engage pre-service teachers to train welding skills as AR learning environment tended to provide an effective supporter of traditional education. It was more likely to lead to certain benefits such as increased motivation of learners.
Název v anglickém jazyce
Using Augmented and Virtual Reality to Improve the Students´ Technical Skills
Popis výsledku anglicky
Augmented and virtual reality represents unique instructional media, affording educators opportunities to create, customize and scale authentic, student-centered and interactive learning experiences. The aim of our study was to gain insights into v-learning from the perspective of teachers and students. Our paper sets out discursive issues surrounding student performance in welding skills and opinions of participants - students and teachers - regarding pros and cons of AR. Our study confirmed AR had the ability to engage pre-service teachers to train welding skills as AR learning environment tended to provide an effective supporter of traditional education. It was more likely to lead to certain benefits such as increased motivation of learners.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Barcelona Conference on Education 2023: Official Conference Proceedings
ISBN
—
ISSN
2435-9467
e-ISSN
2435-9467
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
205-212
Název nakladatele
The International Academic Forum
Místo vydání
Nagoya, Aichi
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
19. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—