Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Augmented and Virtual Reality to Improve the Students´ Technical Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F23%3A00370685" target="_blank" >RIV/68407700:21630/23:00370685 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.22492/issn.2435-9467.2023.18" target="_blank" >https://doi.org/10.22492/issn.2435-9467.2023.18</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22492/issn.2435-9467.2023.18" target="_blank" >10.22492/issn.2435-9467.2023.18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Augmented and Virtual Reality to Improve the Students´ Technical Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Augmented and virtual reality represents unique instructional media, affording educators opportunities to create, customize and scale authentic, student-centered and interactive learning experiences. The aim of our study was to gain insights into v-learning from the perspective of teachers and students. Our paper sets out discursive issues surrounding student performance in welding skills and opinions of participants - students and teachers - regarding pros and cons of AR. Our study confirmed AR had the ability to engage pre-service teachers to train welding skills as AR learning environment tended to provide an effective supporter of traditional education. It was more likely to lead to certain benefits such as increased motivation of learners.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Augmented and Virtual Reality to Improve the Students´ Technical Skills

  • Popis výsledku anglicky

    Augmented and virtual reality represents unique instructional media, affording educators opportunities to create, customize and scale authentic, student-centered and interactive learning experiences. The aim of our study was to gain insights into v-learning from the perspective of teachers and students. Our paper sets out discursive issues surrounding student performance in welding skills and opinions of participants - students and teachers - regarding pros and cons of AR. Our study confirmed AR had the ability to engage pre-service teachers to train welding skills as AR learning environment tended to provide an effective supporter of traditional education. It was more likely to lead to certain benefits such as increased motivation of learners.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Barcelona Conference on Education 2023: Official Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2435-9467

  • e-ISSN

    2435-9467

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    205-212

  • Název nakladatele

    The International Academic Forum

  • Místo vydání

    Nagoya, Aichi

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    19. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku