Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student Academic Cheating at Technical University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F24%3A00371891" target="_blank" >RIV/68407700:21630/24:00371891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-031-52667-1_39" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-031-52667-1_39</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-52667-1_39" target="_blank" >10.1007/978-3-031-52667-1_39</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student Academic Cheating at Technical University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Student academic cheating has been researched from different aspects in most HE institutions as shown in our research review. The aim of our study was to provide and analyze the data on technical university cheating, to investigate the overall frequency, methods and the motivation to cheat/not cheat of students. We were also interested to find out what motives are declared “excusable”/“inexcusable” and in specifying the role of teacher. A total of 360 students participated in our research, data collection was carried out in January 2022. Academic cheating resulted a common phenomenon among students of all faculties, 95% of students declared to have cheated at least once. Students found various ways of misusing their smartphones. Dominant motive for cheating was to avoid “unvaluable courses” “which were not taught properly”. The most “excusable” motives for cheating were attributed to “low didactic skills of teachers”.

  • Název v anglickém jazyce

    Student Academic Cheating at Technical University

  • Popis výsledku anglicky

    Student academic cheating has been researched from different aspects in most HE institutions as shown in our research review. The aim of our study was to provide and analyze the data on technical university cheating, to investigate the overall frequency, methods and the motivation to cheat/not cheat of students. We were also interested to find out what motives are declared “excusable”/“inexcusable” and in specifying the role of teacher. A total of 360 students participated in our research, data collection was carried out in January 2022. Academic cheating resulted a common phenomenon among students of all faculties, 95% of students declared to have cheated at least once. Students found various ways of misusing their smartphones. Dominant motive for cheating was to avoid “unvaluable courses” “which were not taught properly”. The most “excusable” motives for cheating were attributed to “low didactic skills of teachers”.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education

  • ISBN

    978-3-031-52666-4

  • ISSN

    2367-3370

  • e-ISSN

    2367-3389

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    410-420

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    26. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001263957400039