Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

REFLEKTOVANÁ INOVACE UČITELSKÉ PRAXE JAKO EFEKTIVNÍ PROSTŘEDEK ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY (NEJEN) NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F24%3A00378202" target="_blank" >RIV/68407700:21630/24:00378202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.58743/dap2024no13.358" target="_blank" >https://doi.org/10.58743/dap2024no13.358</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.58743/dap2024no13.358" target="_blank" >10.58743/dap2024no13.358</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    REFLEKTOVANÁ INOVACE UČITELSKÉ PRAXE JAKO EFEKTIVNÍ PROSTŘEDEK ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY (NEJEN) NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Napsání tohoto článku bylo vedeno zájmem o vše, co se děje a mění ve výuce ve prospěch podpory efektivního vzdělávání (nejen) na vysokých školách, doprovázeným hlubokým teoretickým porozuměním pro didaktickou práci vyučujících s obsahem. Analýza obsahu a jeho transformací představuje nutné první východisko pro hledání co možno nejlepších učebních úloh, výukových postupů a metod. Článek prezentuje výsledky hloubkového šetření realizovaného ve výuce vybraných předmětů na Masarykově ústavu vyšších studií ČVUT v Praze s cílem odhalit dobře uplatnitelné aktivizační metody s kreativním přesahem a inspirovat ke sdílení znalostí mezi vyučujícími i ke zvyšování kvality výuky napříč obory. Spolu s výsledky hodnocení kvality realizovaných alterací z pohledu vyučujícího (vzešlých z reflexe „po akci“) jsou prezentovány také výsledky hodnocení celkové spokojenosti studentů se zařazením kreativních metod či technik a hodnocení pociťované „síly“ aktivizace studentů nebo podpory týmovosti. Za pomyslný vrchol výzkumných snah lze považovat předložená zjištění vyplývající z pokusu zhodnotit optimální prožitky studentů v souvislosti s cíleným rozvojem jejich oborové znalosti. Klíčové zjištění, že vysoká úroveň didaktické kvality výuky úzce souvisí s reálným výskytem „flow“ při plnění učebních úloh ve skupinách, se může stát impulsem k promýšlení i následné realizaci dalších hloubkových šetření především ze strany vyučujících otevřených pedagogickým inovacím s cílem blíže prozkoumat a vylepšit vlastní výuku.

  • Název v anglickém jazyce

    REFLECTED INNOVATION OF TEACHING PRACTICE AS AN EFFECTIVE MEANS OF IMPROVING THE QUALITY OF TEACHING (NOT ONLY) AT UNIVERSITIES

  • Popis výsledku anglicky

    This article was written with an interest in everything that happens and changes in teaching to support effective education (not only) at universities, accompanied by a deep theoretical understanding of the didactic work of teachers with the content. The analysis of the content and its transformations is a necessary first step for finding the best possible learning tasks and teaching practices and methods. The article presents the results of an in-depth investigation carried out during the teaching of selected courses at the Masaryk Institute of Advanced Studies CTU in Prague to reveal well-applicable activation methods with a creative overlap and to inspire knowledge sharing between teachers and the improvement the quality of teaching across disciplines. Together with the results of the evaluation of the quality of the implemented alterations from the teacher's point of view (arising from the reflection "after the action"), the results of the evaluation of the overall satisfaction of students with the inclusion of creative methods or techniques and the evaluation of the perceived "power" of student activation or teamwork support are also presented. The presented findings resulting from an attempt to evaluate the optimal experience of students in connection with the targeted development of their subject knowledge can be considered the imaginary pinnacle of research efforts. The key finding that ahigh level of didactic teaching quality is closely related to the real occurrence of "flow" in the performance of learning tasks in groups can become an impulse to think about and then carry out further in-depth investigations, especially by teachers opened to pedagogical innovations to closely examine and improve their teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

  • ISSN

    2570-7612

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    29-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus