Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovative Methods of Teaching in the Literary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73619508" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73619508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://infonomics-society.org/wp-content/uploads/Innovative-Methods-of-Teaching-in-the-Literary-Education.pdf" target="_blank" >https://infonomics-society.org/wp-content/uploads/Innovative-Methods-of-Teaching-in-the-Literary-Education.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20533/jitll.2633.7681.2023.0033" target="_blank" >10.20533/jitll.2633.7681.2023.0033</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovative Methods of Teaching in the Literary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we present partial results of a research investigation focused on the factors that influence the integration of innovative methods into the teaching of literature education at the lower-secondary school. In the paper we present the results of part of interviews with two groups of respondents - 1st year bachelor’s students and 2nd year master’s students at the Department of Czech Language and Literature at the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc. We present interview data on innovative methods. We investigated students´ preconceptions about these methods as well as their knowledge of specific methods and how they learned about them. Our findings point to a certain inadequacy in the disciplinary-didactic preparation of future teachers and to the current state of teaching literature education in primary and secondary schools. The findings correspond with the findings of another research that are carried out in this field. Data collection was done through structured interviews and data analysis was coded according to grounded theory.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative Methods of Teaching in the Literary Education

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present partial results of a research investigation focused on the factors that influence the integration of innovative methods into the teaching of literature education at the lower-secondary school. In the paper we present the results of part of interviews with two groups of respondents - 1st year bachelor’s students and 2nd year master’s students at the Department of Czech Language and Literature at the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc. We present interview data on innovative methods. We investigated students´ preconceptions about these methods as well as their knowledge of specific methods and how they learned about them. Our findings point to a certain inadequacy in the disciplinary-didactic preparation of future teachers and to the current state of teaching literature education in primary and secondary schools. The findings correspond with the findings of another research that are carried out in this field. Data collection was done through structured interviews and data analysis was coded according to grounded theory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Information Technologies and Lifelong Learning

  • ISSN

    2633-7681

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    248-253

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus