Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Two tasks of learning analytics: identifying university students at risk of failing and deriving study trajectories leading to success

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F22%3A00364242" target="_blank" >RIV/68407700:21730/22:00364242 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/SMC53654.2022.9945325" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SMC53654.2022.9945325</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SMC53654.2022.9945325" target="_blank" >10.1109/SMC53654.2022.9945325</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Two tasks of learning analytics: identifying university students at risk of failing and deriving study trajectories leading to success

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many first-year university students do not complete the study plan and drop out. By investigating how students earn ECTS credits we create a model that makes it possible to predict students who are at risk of failure and drop out of the university. Weekly analysis of student data allows us to identify patterns important for prediction. Early predictions inform students about the potential danger of failure and also allow tutors to intervene. On the other hand, from the data of successful students, it is possible to derive study trajectories leading to the successful completion of the academic year and offer these trajectories to students. The described techniques for student support are demonstrated by examples.

  • Název v anglickém jazyce

    Two tasks of learning analytics: identifying university students at risk of failing and deriving study trajectories leading to success

  • Popis výsledku anglicky

    Many first-year university students do not complete the study plan and drop out. By investigating how students earn ECTS credits we create a model that makes it possible to predict students who are at risk of failure and drop out of the university. Weekly analysis of student data allows us to identify patterns important for prediction. Early predictions inform students about the potential danger of failure and also allow tutors to intervene. On the other hand, from the data of successful students, it is possible to derive study trajectories leading to the successful completion of the academic year and offer these trajectories to students. The described techniques for student support are demonstrated by examples.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2022 IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics (SMC)

  • ISBN

    978-1-6654-5258-8

  • ISSN

    1062-922X

  • e-ISSN

    2577-1655

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    288-292

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    9. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku