Two tasks of learning analytics: identifying university students at risk of failing and deriving study trajectories leading to success
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F22%3A00364242" target="_blank" >RIV/68407700:21730/22:00364242 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/SMC53654.2022.9945325" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SMC53654.2022.9945325</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SMC53654.2022.9945325" target="_blank" >10.1109/SMC53654.2022.9945325</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Two tasks of learning analytics: identifying university students at risk of failing and deriving study trajectories leading to success
Popis výsledku v původním jazyce
Many first-year university students do not complete the study plan and drop out. By investigating how students earn ECTS credits we create a model that makes it possible to predict students who are at risk of failure and drop out of the university. Weekly analysis of student data allows us to identify patterns important for prediction. Early predictions inform students about the potential danger of failure and also allow tutors to intervene. On the other hand, from the data of successful students, it is possible to derive study trajectories leading to the successful completion of the academic year and offer these trajectories to students. The described techniques for student support are demonstrated by examples.
Název v anglickém jazyce
Two tasks of learning analytics: identifying university students at risk of failing and deriving study trajectories leading to success
Popis výsledku anglicky
Many first-year university students do not complete the study plan and drop out. By investigating how students earn ECTS credits we create a model that makes it possible to predict students who are at risk of failure and drop out of the university. Weekly analysis of student data allows us to identify patterns important for prediction. Early predictions inform students about the potential danger of failure and also allow tutors to intervene. On the other hand, from the data of successful students, it is possible to derive study trajectories leading to the successful completion of the academic year and offer these trajectories to students. The described techniques for student support are demonstrated by examples.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2022 IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics (SMC)
ISBN
978-1-6654-5258-8
ISSN
1062-922X
e-ISSN
2577-1655
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
288-292
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
9. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—