Faktory ovlivňující situační postavení firmy na trhu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63502910" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63502910 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Faktory ovlivňující situační postavení firmy na trhu
Popis výsledku v původním jazyce
Současný proces globalizace ekonomiky má za následek, že dochází k vzájemnému propojování domácích trhů s trhy zahraničními, což sebou zároveň přináší rostoucí konkurenci. Tento fakt ovlivňuje podniky, jenž jsou tomuto konkurenčnímu tlaku vystaveny. V roce 2003 bylo provedeno šetření a u 276 českých firem bylo zjišťováno, které faktory jsou významné pro udržení kroku s konkurencí. Cílem výzkumu bylo zmapovat prostředí českých firem z pohledu situačního postavení firem na trhu. Bylo zkoumáno, zda na situační postavení firmy na trhu v rámci Matice GE má vliv obor činnosti, ve kterém firma podniká, kvalita managementu firmy, úroveň marketingu ve firmě, využívání internetu v marketingové činnosti firmy a také kontrola marketingové činnosti prováděná systémem marketingového auditu.
Název v anglickém jazyce
Factors Influencing the Standing of Enterprises on the Market
Popis výsledku anglicky
A market research investigation was conducted in 2003, to discover which factors are the most significant for maintaining one#s pace (and place) with the competition in 276 Czech enterprises. The aim of this research study was to map the environment of Czech enterprises from the perspective of the situational standing of that enterprise on the Czech market. Using the GE Matrix Model, it investigated whether the set of professionally-related activities in which the enterprise operates has an influence onthe situational standing of these enterprises on their markets, i.e. the quality (and qualities) of the enterprise#s management, the level (and quality) of Marketing in the enterprise, the exploitation of the Internet in the marketing activities of thatenterprise, and at the same time, control checks were made of the marketing activities through the performance of a Marketing Audit.situačního postavení firem na trhu. Bylo zkoumáno, zda na situační postavení firmy na trhu v rámci Matice
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E + M (Ekonomie a Management)
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
8.
Číslo periodika v rámci svazku
1.
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
134-141
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—