Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory ovlivňující postavení firmy na trhu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63502909" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63502909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing Enterprises' Standing on the Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A market research investigation was conducted in 2003 to discover whichfactors are the most significant for maintaining one's pace (and place) withthe competition in 276 Czech enterprises. The aim of this research study wasto map the environment of Czechenterprises from the perspective of thesituational standing of that enterprise on the Czech market. Using the GE Matrix Model, it investigated whether the set ofprofessionally-related activities in which the enterprise operates has aninfluence on the situational standing of these enterprises on their markets,i.e. the quality of the enterprise's management, the level (and quality) ofmarketing in the enterprise, the exploitation of the Internet in themarketing activities of that enterprise, and at the same time, controlchecks were made of the marketing activities through the perfomance of aMarketing Audit.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing Enterprises' Standing on the Market

  • Popis výsledku anglicky

    A market research investigation was conducted in 2003 to discover whichfactors are the most significant for maintaining one's pace (and place) withthe competition in 276 Czech enterprises. The aim of this research study wasto map the environment of Czechenterprises from the perspective of thesituational standing of that enterprise on the Czech market. Using the GE Matrix Model, it investigated whether the set ofprofessionally-related activities in which the enterprise operates has aninfluence on the situational standing of these enterprises on their markets,i.e. the quality of the enterprise's management, the level (and quality) ofmarketing in the enterprise, the exploitation of the Internet in themarketing activities of that enterprise, and at the same time, controlchecks were made of the marketing activities through the perfomance of aMarketing Audit.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enterprise in Transition

  • ISBN

    953-6024-70-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    87-89

  • Název nakladatele

    University of Split, Faculty of Economict

  • Místo vydání

    Split

  • Místo konání akce

    Split

  • Datum konání akce

    26. 5. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku