Faktory ovlivňující postavení firmy na trhu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63502909" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63502909 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors Influencing Enterprises' Standing on the Market
Popis výsledku v původním jazyce
A market research investigation was conducted in 2003 to discover whichfactors are the most significant for maintaining one's pace (and place) withthe competition in 276 Czech enterprises. The aim of this research study wasto map the environment of Czechenterprises from the perspective of thesituational standing of that enterprise on the Czech market. Using the GE Matrix Model, it investigated whether the set ofprofessionally-related activities in which the enterprise operates has aninfluence on the situational standing of these enterprises on their markets,i.e. the quality of the enterprise's management, the level (and quality) ofmarketing in the enterprise, the exploitation of the Internet in themarketing activities of that enterprise, and at the same time, controlchecks were made of the marketing activities through the perfomance of aMarketing Audit.
Název v anglickém jazyce
Factors Influencing Enterprises' Standing on the Market
Popis výsledku anglicky
A market research investigation was conducted in 2003 to discover whichfactors are the most significant for maintaining one's pace (and place) withthe competition in 276 Czech enterprises. The aim of this research study wasto map the environment of Czechenterprises from the perspective of thesituational standing of that enterprise on the Czech market. Using the GE Matrix Model, it investigated whether the set ofprofessionally-related activities in which the enterprise operates has aninfluence on the situational standing of these enterprises on their markets,i.e. the quality of the enterprise's management, the level (and quality) ofmarketing in the enterprise, the exploitation of the Internet in themarketing activities of that enterprise, and at the same time, controlchecks were made of the marketing activities through the perfomance of aMarketing Audit.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Enterprise in Transition
ISBN
953-6024-70-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
87-89
Název nakladatele
University of Split, Faculty of Economict
Místo vydání
Split
Místo konání akce
Split
Datum konání akce
26. 5. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—