Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klíčové otázky spojené s tacitními znalostmi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503010" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klíčové otázky spojené s tacitními znalostmi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obecně můžeme rozlišit dvě podoby lidských znalostí - explicitní a tacitní. Explicitní znalosti jsou znalosti vyjádřené v určité podobě, např. pomocí písma, obrázků nebo zvukového záznamu. Tacitní znalosti jsou znalosti existující v myslích lidí. Lidé mají obvykle s vyjádřením tacitních znalostí potíže - nedokáží popsat všechny prvky těchto znalostí, které by byly zapotřebí pro kompletní předání těchto znalostí jiným. Výzkum tacitních znalostí ale naznačuje, že právě ony významným způsobem ovlivňují nášživot. Bez tacitních znalostí bychom nedokázali jezdit na kole, řídit auto, vychovávat děti, řídit firmu atd. Autorka se v příspěvku zabývá právě tacitními znalostmi. Zmiňuje zde základní otázky, které jsou s tacitními znalostmi spojeny a dosud nebyly výzkumníky zcela uspokojivě zodpovězeny.

  • Název v anglickém jazyce

    Key Questions Connected with Tacit Knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    We can divide people#s knowledge into two types - explicit and tacit. Explicit knowledge can be articulated and formalized. Tacit knowledge exists in people#s minds. It isn#t easy to formalized, often it can be even impossible. It is supposed that tacitknowledge is very important for our lives. Without tacit knowledge we wouldn#t be able to cycle, to drive, to bring up our children or to manage a firm, etc.In this paper, there is discussed just tacit knowledge. The author#s attention is paid to key questions that are connected with tacit knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků Mezinárodní Baťovy doktorandské konference

  • ISBN

    80-7318-257-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    21. 4. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku