Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503011" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů.

  • Název v anglickém jazyce

    Stories as a Tool of Management Development

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of people#s knowledge for competitive advantage is discussed quite often at present. The researchers# attention is paid to tacit knowledge too. Tacit knowledge is supposed to be very significant for our success. It enables people to adaptto their background, to find out the key principles that are important for function of the system and to act in an appropriate way. A part of tacit knowledge is possible to transfer into explicit form, but mostly it is not possible. In this case storiesare useful tools. They enable to transfer tacit knowledge without the need of direct explication. In this paper the attention is just paid to tacit knowledge and its handing through stories. The author is thinking about the use of stories by management development too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník EMAN 05 z páté mezinárodní pracovní konference EDMAN 05 #EDUCATION FOR MANAGEMENT

  • ISBN

    80-86596-67-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    169-176

  • Název nakladatele

    Sdružení EVIDA Plzeň

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku