Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503011" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů.
Název v anglickém jazyce
Stories as a Tool of Management Development
Popis výsledku anglicky
The importance of people#s knowledge for competitive advantage is discussed quite often at present. The researchers# attention is paid to tacit knowledge too. Tacit knowledge is supposed to be very significant for our success. It enables people to adaptto their background, to find out the key principles that are important for function of the system and to act in an appropriate way. A part of tacit knowledge is possible to transfer into explicit form, but mostly it is not possible. In this case storiesare useful tools. They enable to transfer tacit knowledge without the need of direct explication. In this paper the attention is just paid to tacit knowledge and its handing through stories. The author is thinking about the use of stories by management development too.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník EMAN 05 z páté mezinárodní pracovní konference EDMAN 05 #EDUCATION FOR MANAGEMENT
ISBN
80-86596-67-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
169-176
Název nakladatele
Sdružení EVIDA Plzeň
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—