Kombinace kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F06%3A63504925" target="_blank" >RIV/70883521:28120/06:63504925 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28610/06:63504440
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kombinace kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů
Popis výsledku v původním jazyce
Tacitní znalosti jsou považovány za významnou součást profesních kompetencí. Jsou považovány za skrytý, vnitřní potenciál subjektu, který se projevuje při řešení sociálních situací. Závažným problémem je objasnit proces utváření tacitních znalostí a jejich využití v profesních, zejména sociálních situacích. Tento problém přímo vybízí k uplatnění metod kvalitativního výzkumu. Autoři příspěvku informují o kombinaci kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů. Využili při něm polostrukturovaný rozhovor, metodu dotazníkovou a metodu ohniskové skupiny. Referují o výsledcích 1. etapy výzkumu a poukazují na možnosti aplikace dalších kvalitativních metod: situační Wagnerův test (dotazník), projektivní techniky a metodu tzv. stimulovaného vybavování profesních situací zaznamenaných na videozáznamu (manažer zpětně komentuje a vysvětluje své jednání v těchto situacích).
Název v anglickém jazyce
The Combination of Qualitative Methods in the Managerial Tacit Knowledge Research
Popis výsledku anglicky
Tacit knowledge is considered to be a significant element in professional competencies. It is viewed as being those hidden (i.e. tacit) internal potentials of the subjects which appear (are professed) in the course of resolving social situations. A critical problem is to clarify the tacit knowledge formation process and its exploitation in professional - and especially, social situations. This problem offers an opportunity to apply the qualitative research methods. The authors of this contribution provide information about the combination of qualitative methods in the course of research into the tacit knowledge of managers. They made use of semi-structured interviews, a questionnaire-based method as well Tacit knowledge is considered to be a significant element in professional competencies. It is viewed as being those hidden (i.e. tacit) internal potentials of the subjects which appear (are professed) in the course of resolving social situations. A critical problem is to clarify the ta
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
1.
Číslo periodika v rámci svazku
1.
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
33-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—