Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kombinace kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F06%3A63504925" target="_blank" >RIV/70883521:28120/06:63504925 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28610/06:63504440

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kombinace kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tacitní znalosti jsou považovány za významnou součást profesních kompetencí. Jsou považovány za skrytý, vnitřní potenciál subjektu, který se projevuje při řešení sociálních situací. Závažným problémem je objasnit proces utváření tacitních znalostí a jejich využití v profesních, zejména sociálních situacích. Tento problém přímo vybízí k uplatnění metod kvalitativního výzkumu. Autoři příspěvku informují o kombinaci kvalitativních metod při výzkumu tacitních znalostí manažerů. Využili při něm polostrukturovaný rozhovor, metodu dotazníkovou a metodu ohniskové skupiny. Referují o výsledcích 1. etapy výzkumu a poukazují na možnosti aplikace dalších kvalitativních metod: situační Wagnerův test (dotazník), projektivní techniky a metodu tzv. stimulovaného vybavování profesních situací zaznamenaných na videozáznamu (manažer zpětně komentuje a vysvětluje své jednání v těchto situacích).

  • Název v anglickém jazyce

    The Combination of Qualitative Methods in the Managerial Tacit Knowledge Research

  • Popis výsledku anglicky

    Tacit knowledge is considered to be a significant element in professional competencies. It is viewed as being those hidden (i.e. tacit) internal potentials of the subjects which appear (are professed) in the course of resolving social situations. A critical problem is to clarify the tacit knowledge formation process and its exploitation in professional - and especially, social situations. This problem offers an opportunity to apply the qualitative research methods. The authors of this contribution provide information about the combination of qualitative methods in the course of research into the tacit knowledge of managers. They made use of semi-structured interviews, a questionnaire-based method as well Tacit knowledge is considered to be a significant element in professional competencies. It is viewed as being those hidden (i.e. tacit) internal potentials of the subjects which appear (are professed) in the course of resolving social situations. A critical problem is to clarify the ta

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1.

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    33-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus