Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mystery shopping jako nástroj marketingového výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506345" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mystery Shopping as an Instrument of Marketing Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a research method called mystery shopping. Mystery shopping is a research method that is based on the principle of so-called secret shopping. During the research there is observed the seller's behaviour and also the time spent waiting, comprehensibility, form and the realization of the offer, interior, atmosphere, visage and the neatness of seller and other features which can influence the success of selling process. Within the first part of our paper is characterized the definitionof mystery coaching and mystery shopping, mystery shopping process and individual stages of realization of mystery shopping. Separate chapter contains the control sheet as the basic document for both purchaser and provider of mystery shopping. The second part presented advantages and disadvantages and limitations of mystery shopping and the situation of mystery shopping agencies in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Mystery Shopping as an Instrument of Marketing Research

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a research method called mystery shopping. Mystery shopping is a research method that is based on the principle of so-called secret shopping. During the research there is observed the seller's behaviour and also the time spent waiting, comprehensibility, form and the realization of the offer, interior, atmosphere, visage and the neatness of seller and other features which can influence the success of selling process. Within the first part of our paper is characterized the definitionof mystery coaching and mystery shopping, mystery shopping process and individual stages of realization of mystery shopping. Separate chapter contains the control sheet as the basic document for both purchaser and provider of mystery shopping. The second part presented advantages and disadvantages and limitations of mystery shopping and the situation of mystery shopping agencies in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus