Etický kodex jako nástroj profesionálního poskytování služeb mystery shoppingu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507738" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507738 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping
Popis výsledku v původním jazyce
Mystery shopping is a research method that is based of the principle of so-called secret shopping. During the research there is observed the sellers? behaviour and also the time spent waiting, comprehensibility, form and the realization of the offer, interior, atmosphere, visage and the neatness of seller and other features which can influence the success of selling process. Within the first part of our paper is characterized the definition of mystery shopping, mystery shopping process and individual stages of realization of mystery shopping. Separate chapter presented advantages and disadvantages and limitations of mystery. The second part underlines meaning of ethics code as a professional services instrument of mystery shopping.
Název v anglickém jazyce
Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping
Popis výsledku anglicky
Mystery shopping is a research method that is based of the principle of so-called secret shopping. During the research there is observed the sellers? behaviour and also the time spent waiting, comprehensibility, form and the realization of the offer, interior, atmosphere, visage and the neatness of seller and other features which can influence the success of selling process. Within the first part of our paper is characterized the definition of mystery shopping, mystery shopping process and individual stages of realization of mystery shopping. Separate chapter presented advantages and disadvantages and limitations of mystery. The second part underlines meaning of ethics code as a professional services instrument of mystery shopping.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-7318-663-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
10. 4. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—