Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Chinese-Czech Name Culture: An Influence of Culture on Brand Building

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A43865766" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:43865766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Chinese-Czech Name Culture: An Influence of Culture on Brand Building

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In modern business conditions, the brand is essentially important for success in market. Building a strong brand name in an unfamiliar market is an effective way helping the company to win. As a special cultural phenomenon, name reflects the differencesin history, religion and culture of different countries. The paper attempts to compare the name culture between Czech and Chinese and give advice on how to build an adaptable brand name in this rapidly changing marketplace. Comparing name culture betweenCzech and Chinese, It reveals that name has the nature of cultural symbol, which is the key of national history and cultural development. Chinese have a nearly superstitious worship to language. But to Czech, a name is just nothing more than a symbol. Between Czech and Chinese, different attitudes to the names of emperor and saint indicate different ways when facing authority. So in the eyes of many Western companies, including Czech, the market in China is difficult to understand and h

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Chinese-Czech Name Culture: An Influence of Culture on Brand Building

  • Popis výsledku anglicky

    In modern business conditions, the brand is essentially important for success in market. Building a strong brand name in an unfamiliar market is an effective way helping the company to win. As a special cultural phenomenon, name reflects the differencesin history, religion and culture of different countries. The paper attempts to compare the name culture between Czech and Chinese and give advice on how to build an adaptable brand name in this rapidly changing marketplace. Comparing name culture betweenCzech and Chinese, It reveals that name has the nature of cultural symbol, which is the key of national history and cultural development. Chinese have a nearly superstitious worship to language. But to Czech, a name is just nothing more than a symbol. Between Czech and Chinese, different attitudes to the names of emperor and saint indicate different ways when facing authority. So in the eyes of many Western companies, including Czech, the market in China is difficult to understand and h

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th international conference Liberec Economic Forum 2009

  • ISBN

    978-80-7372-523-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    103-109

  • Název nakladatele

    Technical University of Liberec, Czech Republic

  • Místo vydání

    Liberec, Czech Republic, EU

  • Místo konání akce

    Technical University of Liberec, Czech Republic

  • Datum konání akce

    15. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000272657000011