Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When celebrity endorsement goes wrong; implications for brand advertising.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509681" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    When celebrity endorsement goes wrong; implications for brand advertising.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The recent involvement of certain top celebrities in very unpleasant situations has raised concerns as to the implications of using celebrities as representatives of brands or companies for that matter. The objective of this paper is to understand the implications of such brand-celebrity relationship on advertising, especially when the image and credibility of the celebrity is tainted. This paper makes use of empirical evidence of how celebrity endorsements have gone wrong over the years. The suggestions from this paper will help managers to understand the intricacies involved in employing the services of celebrities, so that they can put in place the necessary mechanism to handle any unpleasant circumstances that may arise from such a partnership.

  • Název v anglickém jazyce

    When celebrity endorsement goes wrong; implications for brand advertising.

  • Popis výsledku anglicky

    The recent involvement of certain top celebrities in very unpleasant situations has raised concerns as to the implications of using celebrities as representatives of brands or companies for that matter. The objective of this paper is to understand the implications of such brand-celebrity relationship on advertising, especially when the image and credibility of the celebrity is tainted. This paper makes use of empirical evidence of how celebrity endorsements have gone wrong over the years. The suggestions from this paper will help managers to understand the intricacies involved in employing the services of celebrities, so that they can put in place the necessary mechanism to handle any unpleasant circumstances that may arise from such a partnership.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky

  • ISBN

    978-80-7318-922-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku