When celebrity endorsement goes wrong; implications for brand advertising.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509681" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509681 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
When celebrity endorsement goes wrong; implications for brand advertising.
Popis výsledku v původním jazyce
The recent involvement of certain top celebrities in very unpleasant situations has raised concerns as to the implications of using celebrities as representatives of brands or companies for that matter. The objective of this paper is to understand the implications of such brand-celebrity relationship on advertising, especially when the image and credibility of the celebrity is tainted. This paper makes use of empirical evidence of how celebrity endorsements have gone wrong over the years. The suggestions from this paper will help managers to understand the intricacies involved in employing the services of celebrities, so that they can put in place the necessary mechanism to handle any unpleasant circumstances that may arise from such a partnership.
Název v anglickém jazyce
When celebrity endorsement goes wrong; implications for brand advertising.
Popis výsledku anglicky
The recent involvement of certain top celebrities in very unpleasant situations has raised concerns as to the implications of using celebrities as representatives of brands or companies for that matter. The objective of this paper is to understand the implications of such brand-celebrity relationship on advertising, especially when the image and credibility of the celebrity is tainted. This paper makes use of empirical evidence of how celebrity endorsements have gone wrong over the years. The suggestions from this paper will help managers to understand the intricacies involved in employing the services of celebrities, so that they can put in place the necessary mechanism to handle any unpleasant circumstances that may arise from such a partnership.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-7318-922-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—