Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating and managing global brand architecture.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509682" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creating and managing global brand architecture.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The global market place has become more and more dynamic and multinational companies are constantly faced with the challenge of managing the various brands in their portfolio. Depending on the nature of a company and the size of its product range, appropriate structures can be put in place to gain a favorable position in the target market. The aim of this paper is to find ways of creating and managing brand architecture across international markets. The paper suggests ways on how firms can develop a workable brand architecture that will facilitate its operations in the global market place. Analyses are made with secondary data from various sources to permit informed decision making and consequently facilitate the development of strategies for buildingbrand architecture. From the analysis, it is seen that, there is no single strategy that can be used in creating and managing brand architecture. The findings from this paper will help managers to understand the intricacies involved in br

  • Název v anglickém jazyce

    Creating and managing global brand architecture.

  • Popis výsledku anglicky

    The global market place has become more and more dynamic and multinational companies are constantly faced with the challenge of managing the various brands in their portfolio. Depending on the nature of a company and the size of its product range, appropriate structures can be put in place to gain a favorable position in the target market. The aim of this paper is to find ways of creating and managing brand architecture across international markets. The paper suggests ways on how firms can develop a workable brand architecture that will facilitate its operations in the global market place. Analyses are made with secondary data from various sources to permit informed decision making and consequently facilitate the development of strategies for buildingbrand architecture. From the analysis, it is seen that, there is no single strategy that can be used in creating and managing brand architecture. The findings from this paper will help managers to understand the intricacies involved in br

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Economic Challenges : 2nd International PhD Students Conference Part II

  • ISBN

    978-80-210-5111-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku