Marketing v muzeích - případová studie Slováckého muzea v Uherském Hradišti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43865302" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43865302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Marketing v muzeích - případová studie Slováckého muzea v Uherském Hradišti
Popis výsledku v původním jazyce
Kultura, včetně muzeí, získává v současnosti stále významnější místo ve společensko-ekonomických tématech. V souvislosti s posunem vnímání muzeí od tradičních funkcí vzdělávání a ochrany kulturního dědictví směrem k tržně orientovanému sektoru zábavníhoprůmyslu roste v muzeích význam marketingu. Jedním z hlavních úkolů marketingu muzeí je identifikovat jednak profil a jednak preference a očekávání návštěvníků pro možnost lepšího zacílení marketingových nástrojů. A právě v tomto směru je orientován tento článek. S využitím Slováckého muzea v Uherském Hradišti jako případové studie, článek diskutuje tradiční předpoklady týkající se základních demografických a socioekonomických charakteristik návštěvníků muzeí se zohledněním specifik muzeí podle jejich zaměření. Současně jsou shrnuty vybrané otázky preferencí a očekávání návštěvníků s formulaci doporučení.
Název v anglickém jazyce
Marketing in the Museums ? case study of Slovácké museum in Uherské Hradiště
Popis výsledku anglicky
Culture, including museums, has been gaining increasingly important place among the socio-economic issues. In connection with a shift in perception from traditional functions of museums such as education and protection of cultural heritage towards market-oriented sector of the entertainment industry the marketing is growing in importance. One of the main marketing tasks is to identify both profile and preferences and expectations of both visitors to the possibility of better targeting of marketing tools. It is in this direction is oriented this article. Using the Slovácké Museum in Uherske Hradiste as a case study the article discusses the traditional assumptions about basic demographic and socioeconomic characteristics of visitors to museums, taking into account the specifics of museums according to their orientation. At the same questions are summarized selected preferences and expectations of visitors with the formulation of recommendations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slovácko
ISSN
0583-5569
e-ISSN
—
Svazek periodika
52/2010
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
333-345
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—