Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An approach to the quality assessment of higher education institutions via knowledge management principles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868386" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An approach to the quality assessment of higher education institutions via knowledge management principles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Quality assurance of higher education institutions and the objective evaluation of quality is an actual and open issue today. This problem is of interest to all developed and developing countries which are connecting their economic and educational futures with a modern, efficient higher educational system. Today's world is dominated by a generally accepted and recognized by the ranking and rating system of the Anglo-Saxon environment which is largely determined by scientometric indicators. In Europe, there are still countries that do not apply this system by deliberately ignoring it. From a knowledge management perspective it is therefore interesting to analyze the system used for evaluating colleges and universities. There have been attempts toapply holistic and systematic approaches to governing strategic, operational and crisis management, physically and financially together with elusive asset flows of university organizations and leadership within science, research, education as we

  • Název v anglickém jazyce

    An approach to the quality assessment of higher education institutions via knowledge management principles

  • Popis výsledku anglicky

    Quality assurance of higher education institutions and the objective evaluation of quality is an actual and open issue today. This problem is of interest to all developed and developing countries which are connecting their economic and educational futures with a modern, efficient higher educational system. Today's world is dominated by a generally accepted and recognized by the ranking and rating system of the Anglo-Saxon environment which is largely determined by scientometric indicators. In Europe, there are still countries that do not apply this system by deliberately ignoring it. From a knowledge management perspective it is therefore interesting to analyze the system used for evaluating colleges and universities. There have been attempts toapply holistic and systematic approaches to governing strategic, operational and crisis management, physically and financially together with elusive asset flows of university organizations and leadership within science, research, education as we

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th European Konference on Knowledge Management

  • ISBN

    978-1-908272-63-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1118-1126

  • Název nakladatele

    Academic Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Cartagena

  • Místo konání akce

    Španielsko, Cartagena

  • Datum konání akce

    7. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku