Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance of Innovations for Czech Business Companies in Relation to the Globalization of Markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868526" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance of Innovations for Czech Business Companies in Relation to the Globalization of Markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For European companies as well as for companies from other developed countries it is difficult to compete with low cost production from developing countries. One of their best competitive advantages in this fight can be innovations. Of course, due to theopenness of Czech economy it is true also for Czech business companies. Nowadays markets are changing ? as well as they ever did ? but today they are changing much more quickly than ever before. For companies it is necessary to stay flexible. Markets are more globalized but also more fragmented, life cycle of products shortens and quick copying of products is very common. But permanent flow of new and innovative ideas still can give company a crucial competitive advantage. Main aim of this paper is torefer about quantitative questionnaire research among Czech business companies from spring 2012. This research focuses on the importance that Czech companies assign to innovations in relation to globalization of market in which they occur

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Innovations for Czech Business Companies in Relation to the Globalization of Markets

  • Popis výsledku anglicky

    For European companies as well as for companies from other developed countries it is difficult to compete with low cost production from developing countries. One of their best competitive advantages in this fight can be innovations. Of course, due to theopenness of Czech economy it is true also for Czech business companies. Nowadays markets are changing ? as well as they ever did ? but today they are changing much more quickly than ever before. For companies it is necessary to stay flexible. Markets are more globalized but also more fragmented, life cycle of products shortens and quick copying of products is very common. But permanent flow of new and innovative ideas still can give company a crucial competitive advantage. Main aim of this paper is torefer about quantitative questionnaire research among Czech business companies from spring 2012. This research focuses on the importance that Czech companies assign to innovations in relation to globalization of market in which they occur

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development

  • ISBN

    978-0-9821489-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    259-271

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    12. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku