Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation of Employees in the Education Sector and its Effect on the Implementation of Knowledge Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868768" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivation of Employees in the Education Sector and its Effect on the Implementation of Knowledge Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Introduction of knowledge management should be prioritized in workplaces with a large proportion of "knowledge workers". One such typical sector is education. The education sector is one specific area of every national economy which needs particular attention, because only if it functions properly can the education system provide a qualified workforce for the future. The vast majority of people working in this sector are teachers - university-educated knowledge workers. The aim of this paper is to showhow teacher's work motivation and job satisfaction influences the introduction of knowledge management in the education system. It also shows how the motivation, job satisfaction and willingness of teachers to share information with colleagues is influenced by the way managers do their job. The author has spent several years working on this and related areas. The research has drawn on specialist literature in the field of knowledge management, human resources management, sociology and ps

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation of Employees in the Education Sector and its Effect on the Implementation of Knowledge Management

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction of knowledge management should be prioritized in workplaces with a large proportion of "knowledge workers". One such typical sector is education. The education sector is one specific area of every national economy which needs particular attention, because only if it functions properly can the education system provide a qualified workforce for the future. The vast majority of people working in this sector are teachers - university-educated knowledge workers. The aim of this paper is to showhow teacher's work motivation and job satisfaction influences the introduction of knowledge management in the education system. It also shows how the motivation, job satisfaction and willingness of teachers to share information with colleagues is influenced by the way managers do their job. The author has spent several years working on this and related areas. The research has drawn on specialist literature in the field of knowledge management, human resources management, sociology and ps

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Business Information Management Association

  • ISBN

    978-0-9821489-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1693-1701

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    9. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku