Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The loyal and moral principles in the sale of bank products. A case study from Slovak Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869625" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The loyal and moral principles in the sale of bank products. A case study from Slovak Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim of the article was to examine selected moral attitudes of bank staff in Slovakia. These attitudes present important area of business ethics and corporate social responsibility. They have significant impact on financial performance of the bank becauseof satisfaction mirror effect. In this article we have evaluated the relationship between the bank employees and the employers, their relationship to the clients, evaluation of their own productivity and the change of the attitude during the crisis. Themorality in the business area and corporate social responsibility represents meaningful theoretical background but understanding of these terms is completely different in the banking practice. Because of this reason we have examined moral attitudes of bank staff in Slovakia. Attitudes of bank employees were investigated in a questionnaire survey and obtained results were verified by structured interviews. The research was conducted in two stages, in 2008 (before the crisis has started)

  • Název v anglickém jazyce

    The loyal and moral principles in the sale of bank products. A case study from Slovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of the article was to examine selected moral attitudes of bank staff in Slovakia. These attitudes present important area of business ethics and corporate social responsibility. They have significant impact on financial performance of the bank becauseof satisfaction mirror effect. In this article we have evaluated the relationship between the bank employees and the employers, their relationship to the clients, evaluation of their own productivity and the change of the attitude during the crisis. Themorality in the business area and corporate social responsibility represents meaningful theoretical background but understanding of these terms is completely different in the banking practice. Because of this reason we have examined moral attitudes of bank staff in Slovakia. Attitudes of bank employees were investigated in a questionnaire survey and obtained results were verified by structured interviews. The research was conducted in two stages, in 2008 (before the crisis has started)

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Mathematical Models and Methods in Applied Sciences

  • ISSN

    1998-0140

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5/2013

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    471-478

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus