Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Change of selected attitudes of bank employees in Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43867949" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43867949 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Change of selected attitudes of bank employees in Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim of the article was to examine the relationship between the bank employees in Slovakia and the employers, their relationship to the clients, evaluation of their own productivity and the change of the attitude during the crisis. Attitudes of bank employees were investigated in a questionnaire survey and obtained results were verified by structured interviews. The research was conducted in two stages, in 2008 on a sample of 49 respondents and in 2012 on a sample of 116 respondents. Research results were confronted by those of 23 bank managers who have been working in headquarters of Slovak banks through structured interviews (in 2012 there were 13 interviews and there were 10 interviews in 2008). The change of attitudes of bank employees was statistically evaluated by the test of conformity of two units. The research indicates that employees of banks in Slovakia are not sufficiently loyal to the bank they work for. In 2012, the number of employees who have been proud of their bank in

  • Název v anglickém jazyce

    Change of selected attitudes of bank employees in Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of the article was to examine the relationship between the bank employees in Slovakia and the employers, their relationship to the clients, evaluation of their own productivity and the change of the attitude during the crisis. Attitudes of bank employees were investigated in a questionnaire survey and obtained results were verified by structured interviews. The research was conducted in two stages, in 2008 on a sample of 49 respondents and in 2012 on a sample of 116 respondents. Research results were confronted by those of 23 bank managers who have been working in headquarters of Slovak banks through structured interviews (in 2012 there were 13 interviews and there were 10 interviews in 2008). The change of attitudes of bank employees was statistically evaluated by the test of conformity of two units. The research indicates that employees of banks in Slovakia are not sufficiently loyal to the bank they work for. In 2012, the number of employees who have been proud of their bank in

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science

  • ISBN

    978-1-61804-123-4

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    54 - 59

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Zlin

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    20. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku