Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Employee satisfaction and the acceptace of clients needs in the Czech and Slovak banking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43871045" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43871045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Employee satisfaction and the acceptace of clients needs in the Czech and Slovak banking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Satisfaction of banking employees is the most important factor for creating satisfaction of banking clients through the higher level of the acceptace of their financial needs in business process. The acceptace of clients´ needs determines the level of their satisfaction that could possibly have a significant impact on the financial performance of the bank. In this article, the relationship between bank employers and thei relationship with the banking clients in the Czech Republic and Slovak Republic hasbeen evaluated. The aim of this article is to quantify satisfaction of banking emloyees and the acceptace of clients´ needs in Czech commercial banking and to compare the observed trends with the situation in Slovakia. Attitudes of bank emloyees have been investigated in a questionnaire survey and the obtained results have been verified by structured interviews.

  • Název v anglickém jazyce

    Employee satisfaction and the acceptace of clients needs in the Czech and Slovak banking

  • Popis výsledku anglicky

    Satisfaction of banking employees is the most important factor for creating satisfaction of banking clients through the higher level of the acceptace of their financial needs in business process. The acceptace of clients´ needs determines the level of their satisfaction that could possibly have a significant impact on the financial performance of the bank. In this article, the relationship between bank employers and thei relationship with the banking clients in the Czech Republic and Slovak Republic hasbeen evaluated. The aim of this article is to quantify satisfaction of banking emloyees and the acceptace of clients´ needs in Czech commercial banking and to compare the observed trends with the situation in Slovakia. Attitudes of bank emloyees have been investigated in a questionnaire survey and the obtained results have been verified by structured interviews.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC JOURNAL

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    6-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus