Stepwise regression in marketing information system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869844" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869844 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stepwise regression in marketing information system
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to define a marketing information system from the perspective of processing marketing information with an emphasis on cluster analysis. The introductory part contains a definition of the marketing information system and the position of the processing and analysing of data in this system. What follows is a methodical view of stepwise regression analysis and theoretical description of this concept, the purpose of which is to find to find a subset of k regressors in a suitable linear regression model, thus the determination of statistically significant regressors that explain the most of the variability in dependent variable. The concluding, practical part will contain practical application of this analysis to specific data using Matlab 2011b program environment.
Název v anglickém jazyce
Stepwise regression in marketing information system
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to define a marketing information system from the perspective of processing marketing information with an emphasis on cluster analysis. The introductory part contains a definition of the marketing information system and the position of the processing and analysing of data in this system. What follows is a methodical view of stepwise regression analysis and theoretical description of this concept, the purpose of which is to find to find a subset of k regressors in a suitable linear regression model, thus the determination of statistically significant regressors that explain the most of the variability in dependent variable. The concluding, practical part will contain practical application of this analysis to specific data using Matlab 2011b program environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků, klastrů a regionů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice. Proceedings of the 6th International Scientific Conference.
ISBN
978-80-7454-246-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
390-404
Název nakladatele
Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics
Místo vydání
Zlín, Czech Republic
Místo konání akce
Zlín, Czech Republic
Datum konání akce
25. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—