Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of reasons for beer consumption drop in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869912" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of reasons for beer consumption drop in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to the Czech Beer and Malt Association statistics, the Czechs have been reducing their beer consumption. Last year, each Czech citizen drank on average 134 litres of beer, which puts the Czechs on the first place with the Irish being second. Yet in 1995 beer consumption reached 160 litres. Average weekly half-litre portions consumed by males dropped from 9.5 in 2007 to 7.7 in 2010. For women this figure is stable and on average it is 2 half-litre portions per week. At the same time, there is adrop in beer-drinking frequency and the number of beer consumers in the Czech population. Reasons are commented by Jan Veseý, executive director of the Czech Beer and Malt Association, rather simply: "Trend in the drop of beer consumption is a logical consequence of several phenomena. Firstly, long-term changes in population lifestyle, pressure from employers to use working hours in more efficient manner and, last but not least, the fact that great beer-lover generation is slowly fading

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of reasons for beer consumption drop in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    According to the Czech Beer and Malt Association statistics, the Czechs have been reducing their beer consumption. Last year, each Czech citizen drank on average 134 litres of beer, which puts the Czechs on the first place with the Irish being second. Yet in 1995 beer consumption reached 160 litres. Average weekly half-litre portions consumed by males dropped from 9.5 in 2007 to 7.7 in 2010. For women this figure is stable and on average it is 2 half-litre portions per week. At the same time, there is adrop in beer-drinking frequency and the number of beer consumers in the Czech population. Reasons are commented by Jan Veseý, executive director of the Czech Beer and Malt Association, rather simply: "Trend in the drop of beer consumption is a logical consequence of several phenomena. Firstly, long-term changes in population lifestyle, pressure from employers to use working hours in more efficient manner and, last but not least, the fact that great beer-lover generation is slowly fading

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    130-138

  • Kód UT WoS článku

    000324900100010

  • EID výsledku v databázi Scopus