Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Stakeholder Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870799" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.933" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.933</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.933" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.12.933</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Stakeholder Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stakeholder Relationship Management is currently regarded as one of the success factors for strengthening companies´ competitiveness. Each stakeholder group has its specific claims against the company that are often contradictory in relation to overall corporate objectives. Primary data collection was focused on identifying company goals and the company´s stakeholder approach, defining stakeholders' typology, clarifying the quantitative indicators for stakeholders' requirements in each stakeholder group, and describing policies to resolve conflicts between the company and its stakeholders. Field research was evaluated with the Multi-criteria decision analysis method, specifically Analytic Hierarchy Process. Result is evaluation of the individual primary stakeholder groups´ importance and hierarchy of their acceptance criteria.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Stakeholder Management

  • Popis výsledku anglicky

    Stakeholder Relationship Management is currently regarded as one of the success factors for strengthening companies´ competitiveness. Each stakeholder group has its specific claims against the company that are often contradictory in relation to overall corporate objectives. Primary data collection was focused on identifying company goals and the company´s stakeholder approach, defining stakeholders' typology, clarifying the quantitative indicators for stakeholders' requirements in each stakeholder group, and describing policies to resolve conflicts between the company and its stakeholders. Field research was evaluated with the Multi-criteria decision analysis method, specifically Analytic Hierarchy Process. Result is evaluation of the individual primary stakeholder groups´ importance and hierarchy of their acceptance criteria.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia: Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    110

  • Číslo periodika v rámci svazku

    121

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    879-886

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus