SYNCHRONIZATION OF GREEN MARKETING COMMUNICATION: A STRATEGIC APPROACH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43871220" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43871220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SYNCHRONIZATION OF GREEN MARKETING COMMUNICATION: A STRATEGIC APPROACH
Popis výsledku v původním jazyce
Green marketing is not fully achieving its potential for improving the quality of life of consumers while improving the natural ecosystem. It?s true that a lot of companies are questioning the real effectiveness of green marketing or green management while other firms have problems to communicate effectively or live up to the expectation to their claims. Therefore, it?s quite obvious for the consumers to be skeptical about the ?going green hype?. It?s important that the market players i.e. the consumers, firms and governments to adopt a synchronized and targeted thinking with the real objectives for understanding the importance of Green management in order to inculcate into our lives as a necessary practice. Until now the system of Green management wasjust considered as a micro-marketing perspective rather than the macro marketing perspective. Therefore, the necessity of reevaluating Green marketing strategic approach and synchronized communication between the market players is needed
Název v anglickém jazyce
SYNCHRONIZATION OF GREEN MARKETING COMMUNICATION: A STRATEGIC APPROACH
Popis výsledku anglicky
Green marketing is not fully achieving its potential for improving the quality of life of consumers while improving the natural ecosystem. It?s true that a lot of companies are questioning the real effectiveness of green marketing or green management while other firms have problems to communicate effectively or live up to the expectation to their claims. Therefore, it?s quite obvious for the consumers to be skeptical about the ?going green hype?. It?s important that the market players i.e. the consumers, firms and governments to adopt a synchronized and targeted thinking with the real objectives for understanding the importance of Green management in order to inculcate into our lives as a necessary practice. Until now the system of Green management wasjust considered as a micro-marketing perspective rather than the macro marketing perspective. Therefore, the necessity of reevaluating Green marketing strategic approach and synchronized communication between the market players is needed
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference proceedings: Multidisciplinary Academic Research 2013
ISBN
978-80-905442-2-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
MAC Prague consulting s.r.o.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—