Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SYNCHRONIZATION OF GREEN MARKETING COMMUNICATION: A STRATEGIC APPROACH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43871220" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43871220 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SYNCHRONIZATION OF GREEN MARKETING COMMUNICATION: A STRATEGIC APPROACH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Green marketing is not fully achieving its potential for improving the quality of life of consumers while improving the natural ecosystem. It?s true that a lot of companies are questioning the real effectiveness of green marketing or green management while other firms have problems to communicate effectively or live up to the expectation to their claims. Therefore, it?s quite obvious for the consumers to be skeptical about the ?going green hype?. It?s important that the market players i.e. the consumers, firms and governments to adopt a synchronized and targeted thinking with the real objectives for understanding the importance of Green management in order to inculcate into our lives as a necessary practice. Until now the system of Green management wasjust considered as a micro-marketing perspective rather than the macro marketing perspective. Therefore, the necessity of reevaluating Green marketing strategic approach and synchronized communication between the market players is needed

  • Název v anglickém jazyce

    SYNCHRONIZATION OF GREEN MARKETING COMMUNICATION: A STRATEGIC APPROACH

  • Popis výsledku anglicky

    Green marketing is not fully achieving its potential for improving the quality of life of consumers while improving the natural ecosystem. It?s true that a lot of companies are questioning the real effectiveness of green marketing or green management while other firms have problems to communicate effectively or live up to the expectation to their claims. Therefore, it?s quite obvious for the consumers to be skeptical about the ?going green hype?. It?s important that the market players i.e. the consumers, firms and governments to adopt a synchronized and targeted thinking with the real objectives for understanding the importance of Green management in order to inculcate into our lives as a necessary practice. Until now the system of Green management wasjust considered as a micro-marketing perspective rather than the macro marketing perspective. Therefore, the necessity of reevaluating Green marketing strategic approach and synchronized communication between the market players is needed

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference proceedings: Multidisciplinary Academic Research 2013

  • ISBN

    978-80-905442-2-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    MAC Prague consulting s.r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku