Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE DEPENDECE OF ADDITIONAL PURCHASING OF BANKING PRODUCTS OR SERVICES ON THE LOYALTY OF BANKING CUSTOMERS IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43872855" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43872855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE DEPENDECE OF ADDITIONAL PURCHASING OF BANKING PRODUCTS OR SERVICES ON THE LOYALTY OF BANKING CUSTOMERS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Examination of the dependence between the bank customers' loyalty and additional purchases of banking products and services is a current area of scientific research. Relatively few scientific studies try to quantify this relationship. The aim of this article was to examine and quantify the dependence of interest in purchasing additional banking products on the loyalty of banking customers. During the research in 2014, we have divided our respondents into two groups, loyal and disloyal respondents and have compared their attitudes according to the loyalty and additional purchases of banking products. The differences in their attitudes were analyzed by Pearson statistical test. The results clearly declared that loyal customers are more interested in services which are offered by their own bank, when considering what to do with their savings or investments, when taking mortgages or purchasing other banking products or services. According to the results of our research, the loyalty of bank

  • Název v anglickém jazyce

    THE DEPENDECE OF ADDITIONAL PURCHASING OF BANKING PRODUCTS OR SERVICES ON THE LOYALTY OF BANKING CUSTOMERS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Examination of the dependence between the bank customers' loyalty and additional purchases of banking products and services is a current area of scientific research. Relatively few scientific studies try to quantify this relationship. The aim of this article was to examine and quantify the dependence of interest in purchasing additional banking products on the loyalty of banking customers. During the research in 2014, we have divided our respondents into two groups, loyal and disloyal respondents and have compared their attitudes according to the loyalty and additional purchases of banking products. The differences in their attitudes were analyzed by Pearson statistical test. The results clearly declared that loyal customers are more interested in services which are offered by their own bank, when considering what to do with their savings or investments, when taking mortgages or purchasing other banking products or services. According to the results of our research, the loyalty of bank

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Scientific Conference Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice

  • ISBN

    978-80-7454-482-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    310-318

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku