Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-Banking Functionality as a Measure of Customer Satisfaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873133" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873133 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mcser.org/journal/index.php/mjss/article/view/7923" target="_blank" >http://www.mcser.org/journal/index.php/mjss/article/view/7923</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5901/mjss.2015.v6n6p133" target="_blank" >10.5901/mjss.2015.v6n6p133</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-Banking Functionality as a Measure of Customer Satisfaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Globally, 1 in 4 people use electronic banking (e-banking) functionality. This indicates how the service has become the commonly used channel in the banking sector and has therefore, replaced the traditional channel for most banking services. People haveembraced this functionality and its usage has become more popular in measuring customer satisfaction. Banks have also benefitted from e-banking through creation of memorable customer experiences for their clients thus retaining them. The aim of this paper is to investigate the satisfaction of Czech and Kenyan bank customers with emphasis on the usage of e-banking. The results from the questionnaires were administered to 323 respondents from the Czech Republic and 403 respondents from Kenya. SPSS 22.0 has been used to analyze the results. The overall levels of satisfaction are different. Majority of users of e-banking have university education. Both satisfaction and dissatisfaction by e-banking is determined by some demographic factors.

  • Název v anglickém jazyce

    E-Banking Functionality as a Measure of Customer Satisfaction

  • Popis výsledku anglicky

    Globally, 1 in 4 people use electronic banking (e-banking) functionality. This indicates how the service has become the commonly used channel in the banking sector and has therefore, replaced the traditional channel for most banking services. People haveembraced this functionality and its usage has become more popular in measuring customer satisfaction. Banks have also benefitted from e-banking through creation of memorable customer experiences for their clients thus retaining them. The aim of this paper is to investigate the satisfaction of Czech and Kenyan bank customers with emphasis on the usage of e-banking. The results from the questionnaires were administered to 323 respondents from the Czech Republic and 403 respondents from Kenya. SPSS 22.0 has been used to analyze the results. The overall levels of satisfaction are different. Majority of users of e-banking have university education. Both satisfaction and dissatisfaction by e-banking is determined by some demographic factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mediterranean Journal of Social Sciences

  • ISSN

    2039-9340

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    133-140

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus