Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CSR as a driver of satisfaction and loyalty in commercial banks in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873197" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873197 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CSR as a driver of satisfaction and loyalty in commercial banks in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on Corporate Social Responsibility (CSR) and its effects on satisfaction and loyalty of bank customers and employees in the Czech Republic. The aim of this paper is to figure out whether CSR strategy of bank affects satisfaction andloyalty of bank customers and employees. The research was conducted using quantitative method of questionnaire survey and descriptive statistics was used to analyze data to support the research results. It was found out that 87 % of Czech bank customersare satisfied with their banks. The data analysis also indicated a positive relationship between customer satisfaction and customer loyalty. However, based on the results, customers' perception of CSR does not have significant effect on their satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    CSR as a driver of satisfaction and loyalty in commercial banks in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on Corporate Social Responsibility (CSR) and its effects on satisfaction and loyalty of bank customers and employees in the Czech Republic. The aim of this paper is to figure out whether CSR strategy of bank affects satisfaction andloyalty of bank customers and employees. The research was conducted using quantitative method of questionnaire survey and descriptive statistics was used to analyze data to support the research results. It was found out that 87 % of Czech bank customersare satisfied with their banks. The data analysis also indicated a positive relationship between customer satisfaction and customer loyalty. However, based on the results, customers' perception of CSR does not have significant effect on their satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Studies

  • ISSN

    2306-3483

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    111-126

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus