Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CUSTOMERS' SATISFACTION AS AN INFLUENCE OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN COMMERCIAL BANKS: CASE FROM KENYA AND CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43872958" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43872958 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CUSTOMERS' SATISFACTION AS AN INFLUENCE OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN COMMERCIAL BANKS: CASE FROM KENYA AND CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Customer satisfaction is a key measure of provision of quality services to clients. Many banks are now focused on ensuring maximum customer satisfaction to their clients as an edge over their competitors for gaining competitive advantage.The actions andinitiatives of Corporate Social Responsibility (CSR) influence customer satisfaction though through different levels for each customer. As a result of CSR activities and initiatives, many businesses have been able to retain customers (through customer loyalty), command high profits and high market shares. The purpose of this article is to investigate satisfaction of Kenyanbank customers. Descriptive analysis is used to analyze our data. The outcomes of our research are entirely based on research resultsand use of a questionnaire. Based on the results, overall level of satisfaction in Kenya is slightly above Czech Republic. The main reasons for satisfaction in both countries are different while the main reason for dissatisfaction is the

  • Název v anglickém jazyce

    CUSTOMERS' SATISFACTION AS AN INFLUENCE OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN COMMERCIAL BANKS: CASE FROM KENYA AND CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Customer satisfaction is a key measure of provision of quality services to clients. Many banks are now focused on ensuring maximum customer satisfaction to their clients as an edge over their competitors for gaining competitive advantage.The actions andinitiatives of Corporate Social Responsibility (CSR) influence customer satisfaction though through different levels for each customer. As a result of CSR activities and initiatives, many businesses have been able to retain customers (through customer loyalty), command high profits and high market shares. The purpose of this article is to investigate satisfaction of Kenyanbank customers. Descriptive analysis is used to analyze our data. The outcomes of our research are entirely based on research resultsand use of a questionnaire. Based on the results, overall level of satisfaction in Kenya is slightly above Czech Republic. The main reasons for satisfaction in both countries are different while the main reason for dissatisfaction is the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Scientific Conference Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice

  • ISBN

    978-80-7454-482-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    665-676

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku