Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Behavior of College Students in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873764" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873764 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Behavior of College Students in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution is a follow-up to the topic of consumer behavior which is analyzed from the economic theory perspective on microeconomic as well as a macroeconomic level. The main objective of the article is to reveal the structure of college students'consumer basket determined according to disposable income and its changes. In this article, the methodology of a consumer basket was used. The division of it was done by Czech Statistical Office to calculate the inflation rate in the environment of theCzech Republic. In this article, the analysis of college students' consumer basket was done. The pressure on having a higher qualification in tertiary education is a typical trend across Europe, which is also one of strategic goals of EU Strategy 2020 and its concept. There is clear evidence of a growing segment of college students that represents a significant demand group on the product and service market. The knowledge of their consumer habits is definitely beneficial for companies re

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Behavior of College Students in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is a follow-up to the topic of consumer behavior which is analyzed from the economic theory perspective on microeconomic as well as a macroeconomic level. The main objective of the article is to reveal the structure of college students'consumer basket determined according to disposable income and its changes. In this article, the methodology of a consumer basket was used. The division of it was done by Czech Statistical Office to calculate the inflation rate in the environment of theCzech Republic. In this article, the analysis of college students' consumer basket was done. The pressure on having a higher qualification in tertiary education is a typical trend across Europe, which is also one of strategic goals of EU Strategy 2020 and its concept. There is clear evidence of a growing segment of college students that represents a significant demand group on the product and service market. The knowledge of their consumer habits is definitely beneficial for companies re

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    68-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus