Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspects of Creating Shared Value in Bata up to 1945 - Application Model for Today

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43874235" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43874235 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aspects of Creating Shared Value in Bata up to 1945 - Application Model for Today

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of CSV (Creating Shared Value) is currently perceived as a modern trend, as an output or higher level of CSR (Corporate Social Responsibility). The simplest definition, which highlights the difference between CSR and CSV, states that the goalof CSR is to do good whereas the goal of CSV is to do good business. But conceptions may vary. The main objective of this paper is to prove that the issue of CSV is not a modern trend, as it is often called and perceived. This business concept was usedand enhanced by Tomas Bata (1876-1932) when building his shoe empire. The business philosophy of Tomas Bata covered all the factors by which we nowadays evaluate whether a company is progressing in line with CSV or not. Bata established businesses closely connected with the local communities, not only in Zlin but throughout the world. Individual company branches were fully dependent on communities, which created a significant percentage of the company's staff. Bata did not merely consist

  • Název v anglickém jazyce

    Aspects of Creating Shared Value in Bata up to 1945 - Application Model for Today

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of CSV (Creating Shared Value) is currently perceived as a modern trend, as an output or higher level of CSR (Corporate Social Responsibility). The simplest definition, which highlights the difference between CSR and CSV, states that the goalof CSR is to do good whereas the goal of CSV is to do good business. But conceptions may vary. The main objective of this paper is to prove that the issue of CSV is not a modern trend, as it is often called and perceived. This business concept was usedand enhanced by Tomas Bata (1876-1932) when building his shoe empire. The business philosophy of Tomas Bata covered all the factors by which we nowadays evaluate whether a company is progressing in line with CSV or not. Bata established businesses closely connected with the local communities, not only in Zlin but throughout the world. Individual company branches were fully dependent on communities, which created a significant percentage of the company's staff. Bata did not merely consist

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Scientific Conference Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice

  • ISBN

    978-80-7454-482-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    677-689

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku