Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business process management in czech higher education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63516263" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63516263 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5937/jaes15-12171" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5937/jaes15-12171</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5937/jaes15-12171" target="_blank" >10.5937/jaes15-12171</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business process management in czech higher education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Business Process Management, both as a managerial discipline and its supportive information and communication technology, is becoming a concern for many business practitioners and research workers. As organizations develop their processes via modelling, simulation, implementation and continuous improvement, they may demand suitable workforce to secure these initiatives such as process owners, business analysts, process analysts etc. This fact puts demands on higher education institutions to provide these competencies and teach their students. Moreover, to provide quality education and research, universities themselves may utilize benefits of Business Process Management. The main goal of this paper is thus to explore the current state of Business Process Management utilization among Czech higher education institutions. Its purpose is to answer the research questions of how do universities in the Czech Republic apply process approach and what process maturity do they achieve? The second concerns of this paper are process owners and their role in process initiatives of Czech universities.

  • Název v anglickém jazyce

    Business process management in czech higher education

  • Popis výsledku anglicky

    Business Process Management, both as a managerial discipline and its supportive information and communication technology, is becoming a concern for many business practitioners and research workers. As organizations develop their processes via modelling, simulation, implementation and continuous improvement, they may demand suitable workforce to secure these initiatives such as process owners, business analysts, process analysts etc. This fact puts demands on higher education institutions to provide these competencies and teach their students. Moreover, to provide quality education and research, universities themselves may utilize benefits of Business Process Management. The main goal of this paper is thus to explore the current state of Business Process Management utilization among Czech higher education institutions. Its purpose is to answer the research questions of how do universities in the Czech Republic apply process approach and what process maturity do they achieve? The second concerns of this paper are process owners and their role in process initiatives of Czech universities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Applied Engineering Science

  • ISSN

    1451-4117

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    35-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85018242436