Design Management ve firmách v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63517864" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63517864 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Design Management ve firmách v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Moderní marketing, především v kombinaci s designem je dnes jednou z oblastí se značným potenciálem. Publikace se zabývá samotným design managementem a jeho vlivu na firmu nejen ve vztahu k marketingu. Cílem publikace je poskytnout ucelený pohled na design management a zhodnocení přístupu k designu ve firmách v ČR. Současná teorie řešené problematiky je selektována do tří bloků. První část se věnuje teorii design managementu, od teoretických pojmů až po konkrétní způsoby a současná řešení. Druhá část se věnuje myšlení o designu - tzv. design thinking. Následuje teoretické spojení mezi designem a marketingem. Další kapitoly se věnují provedenému výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal pomocí elektronického dotazníkového šetření. Respondenti byli osloveni e-mailem a pocházeli z firemní sféry (manažeři, majitelé, pracovníci marketingového oddělení, designéři). Ke kvantitativní zhodnocení výsledků výzkumu byly použity základní statistické ukazatele. Výsledky byly vizualizovány pomocí sloupcových, mozaikových, paprskových a bodových grafů. Stanovené hypotézy byly statisticky testovány a verifikovány. Pro přehlednější vyjádření dosavadního vývoje bylo provedeno komparativní srovnání nejdůležitějších zjištění. Hlavní výsledky výzkumu naznačují, že design je pro prosperitu firmy důležitý faktor a tato důležitost nadále roste. Firmy jsou si vědomy toho, že existuje vazba mezi designem a prosperitou. Na druhé straně většina firem nemá v rozpočtu stanovenou částku na design. Z časového pohledu většina firem předpokládá, že se investice do designu vrátí do pěti let. Výsledky výzkumu také ukázaly, že většina firem neověřuje vliv designu ve firmě. Poslední kapitola shrnuje zásadní zjištění a obohacuje současnou teorii. Uvažuje o přesahu design managementu v interdisciplinární oblasti. Nejvyšší přidanou hodnotu lze spatřit v uvědomění si důležitosti designu jakožto klíčového faktoru dlouhodobé prosperity, který je doposud u mnoha firem podceňován.
Název v anglickém jazyce
Design Management in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Modern marketing, especially when combined with design, is one of the areas that enhance the business success. This publication deals with design management, its impact on company’s performance, and its relation to marketing. The aim of the book is to provide an overall view of design management and the approach of companies in the Czech Republic to design. The theoretical part is divided into three sections. The first part deals with the theoretical concepts of design management, including various approaches and solutions. The second part focuses on ”design thinking” and the third section deals with the relationship between design, marketing and business. The following chapters deal with the research, methods and its results. The research was conducted using an electronic questionnaire. Respondents were from the corporate sphere (managers, business owners, marketing department staff, designers). For quantitative evaluation of the results, the study used basic statistical indicators. The results are presented using column, mosaic, spider and scatter charts. Six hypotheses are statistically tested and verified. A comparative analysis of the most important findings is also included. The research showed that the design is an important aspect contributing to company’s prosperity, and its importance is still growing. The companies are aware of the link between business prosperity and design. Despite this, the majority of the companies do not allocate any budget for design. Most companies assume that the investment in design will repay within five years. The research results have also shown that most companies do not verify the impact of design on company’s performance. The last chapter summarizes the key findings and contributes to the design management theory. The author also proposes an interdisciplinary overlap of design management. The main contribution lies in the focus on design as the key factor leading to long-term business prosperity. Despite that, design is still rather underestimated by many Czech companies.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-678-5
Počet stran knihy
194
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—