Organisational Learning as a Tool of Knowledge Management: A Study of Knowledge Based Industries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63517957" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63517957 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Organisational Learning as a Tool of Knowledge Management: A Study of Knowledge Based Industries
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on reviewing the learning behaviour of individual employee in the firm over other influencing factors in knowledge based industries in Sri Lanka. Using a stratified random sampling technique, a sample of 143 employees from jobs in Database Administration & Development, Systems & Network Administration, Web Development & Programming and Software Engineering was selected as respondents for the survey from 13 knowledge based industrial firms in Sri Lanka. After descriptive analysis of the characteristics of respondents, the causal relationships among predictor and outcome variables were tested using partial least squares regression. The results indicated that the use of digital methods, digital tools, organizational identification and knowledge sharing are positively influenced by employee’s learning in the firm. Yet, employee’s turnover intention has negatively influenced employee learning.
Název v anglickém jazyce
Organisational Learning as a Tool of Knowledge Management: A Study of Knowledge Based Industries
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on reviewing the learning behaviour of individual employee in the firm over other influencing factors in knowledge based industries in Sri Lanka. Using a stratified random sampling technique, a sample of 143 employees from jobs in Database Administration & Development, Systems & Network Administration, Web Development & Programming and Software Engineering was selected as respondents for the survey from 13 knowledge based industrial firms in Sri Lanka. After descriptive analysis of the characteristics of respondents, the causal relationships among predictor and outcome variables were tested using partial least squares regression. The results indicated that the use of digital methods, digital tools, organizational identification and knowledge sharing are positively influenced by employee’s learning in the firm. Yet, employee’s turnover intention has negatively influenced employee learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th International Scientific Conference Finance and Performance of Firms in Science, Education and Practice
ISBN
978-80-7454-653-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
452-461
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
26. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—