CURRENT STATE OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE IN THE FIELD OF CRM USE IN TOURISM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63519156" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63519156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CURRENT STATE OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE IN THE FIELD OF CRM USE IN TOURISM
Popis výsledku v původním jazyce
This article focuses on defining and specifying the client in tourism and managing the relationship with the client. Tourism is a specific and expensive service, with its own ways of communicating and accessing the client. In addition to the basic concept, the article also contains an overview of how the Czech legal system defines a client. Furthermore, Customer relationship management and its specifics in the field of tourism are defined in detail. This article provides not only an overview of the customer, but it also shows the summarizes specific rules and communication with the customer. The aim of the thesis is to define and explore the basic concepts of the studied subject and to compare the established foreign experience.
Název v anglickém jazyce
CURRENT STATE OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE IN THE FIELD OF CRM USE IN TOURISM
Popis výsledku anglicky
This article focuses on defining and specifying the client in tourism and managing the relationship with the client. Tourism is a specific and expensive service, with its own ways of communicating and accessing the client. In addition to the basic concept, the article also contains an overview of how the Czech legal system defines a client. Furthermore, Customer relationship management and its specifics in the field of tourism are defined in detail. This article provides not only an overview of the customer, but it also shows the summarizes specific rules and communication with the customer. The aim of the thesis is to define and explore the basic concepts of the studied subject and to compare the established foreign experience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
ISBN
978-80-7454-730-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
127-136
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
25. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—