SOCIAL MEDIA: NEW CHANNEL OF INTERNAL COMMUNICATION FOR EMPLOYEE ENGAGEMENT?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63519303" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63519303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SOCIAL MEDIA: NEW CHANNEL OF INTERNAL COMMUNICATION FOR EMPLOYEE ENGAGEMENT?
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to fill the gap in the literature review of internal communication and employee engagement in the age of social media and then, proposes a conceptual model of using social media channel in internal communication for enhancing employee engagement. Qualitative methodology is adopted by reviewing and analysing research papers related to the following terms: “social media”, “internal communication”, and “employee engagement”. The result of this study is the conceptual model based on three hypotheses, including social media usage on employee engagement directly and indirectly through mediating variable “perceived organizational support”. This positive result intends to encourage managers and employers to allowing using social media among employees as an internal communication tool. However, regarding the reliability, it is essential to collect data and do empirical research based on this model.
Název v anglickém jazyce
SOCIAL MEDIA: NEW CHANNEL OF INTERNAL COMMUNICATION FOR EMPLOYEE ENGAGEMENT?
Popis výsledku anglicky
This paper aims to fill the gap in the literature review of internal communication and employee engagement in the age of social media and then, proposes a conceptual model of using social media channel in internal communication for enhancing employee engagement. Qualitative methodology is adopted by reviewing and analysing research papers related to the following terms: “social media”, “internal communication”, and “employee engagement”. The result of this study is the conceptual model based on three hypotheses, including social media usage on employee engagement directly and indirectly through mediating variable “perceived organizational support”. This positive result intends to encourage managers and employers to allowing using social media among employees as an internal communication tool. However, regarding the reliability, it is essential to collect data and do empirical research based on this model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
ISBN
978-80-7454-730-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
177-187
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
25. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—