Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SOCIAL MEDIA: NEW CHANNEL OF INTERNAL COMMUNICATION FOR EMPLOYEE ENGAGEMENT?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63519303" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63519303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SOCIAL MEDIA: NEW CHANNEL OF INTERNAL COMMUNICATION FOR EMPLOYEE ENGAGEMENT?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to fill the gap in the literature review of internal communication and employee engagement in the age of social media and then, proposes a conceptual model of using social media channel in internal communication for enhancing employee engagement. Qualitative methodology is adopted by reviewing and analysing research papers related to the following terms: “social media”, “internal communication”, and “employee engagement”. The result of this study is the conceptual model based on three hypotheses, including social media usage on employee engagement directly and indirectly through mediating variable “perceived organizational support”. This positive result intends to encourage managers and employers to allowing using social media among employees as an internal communication tool. However, regarding the reliability, it is essential to collect data and do empirical research based on this model.

  • Název v anglickém jazyce

    SOCIAL MEDIA: NEW CHANNEL OF INTERNAL COMMUNICATION FOR EMPLOYEE ENGAGEMENT?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to fill the gap in the literature review of internal communication and employee engagement in the age of social media and then, proposes a conceptual model of using social media channel in internal communication for enhancing employee engagement. Qualitative methodology is adopted by reviewing and analysing research papers related to the following terms: “social media”, “internal communication”, and “employee engagement”. The result of this study is the conceptual model based on three hypotheses, including social media usage on employee engagement directly and indirectly through mediating variable “perceived organizational support”. This positive result intends to encourage managers and employers to allowing using social media among employees as an internal communication tool. However, regarding the reliability, it is essential to collect data and do empirical research based on this model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-730-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    177-187

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    25. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku