Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFORMATICS EDUCATION FOR UNIVERSITY STUDENTS OF THE ECONOMY AND MANAGEMENT IN DISRUPTIVE TIMES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63520092" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63520092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INFORMATICS EDUCATION FOR UNIVERSITY STUDENTS OF THE ECONOMY AND MANAGEMENT IN DISRUPTIVE TIMES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Plenty of universities offer students e-courses already in the first year of their studies. The point is whether students coming from secondary schools are ready to use the offered eLearning tools and the potential to the full. Especially for the development of students´ key competencies. This article describes the basically framework schema of teaching during which students acquire competences in the field of ICT and e-learning enabling them to use ICT in the process of teaching. The paper presents and analyses the results of our research in teaching Informatics at the Faculty of Management and Economics (FaME), Tomas Bata University (TBU) in Zlín. In the paper, we present the results of the knowledge evaluation from our survey in the period 2013 –2017. Also we discuss how to educate the future economists and managers – advanced users of business informatics, information and communication technologies (ICT) and information systems. At the same time the results of analysis, including evaluation and experience of the tutors are presented herein.

  • Název v anglickém jazyce

    INFORMATICS EDUCATION FOR UNIVERSITY STUDENTS OF THE ECONOMY AND MANAGEMENT IN DISRUPTIVE TIMES

  • Popis výsledku anglicky

    Plenty of universities offer students e-courses already in the first year of their studies. The point is whether students coming from secondary schools are ready to use the offered eLearning tools and the potential to the full. Especially for the development of students´ key competencies. This article describes the basically framework schema of teaching during which students acquire competences in the field of ICT and e-learning enabling them to use ICT in the process of teaching. The paper presents and analyses the results of our research in teaching Informatics at the Faculty of Management and Economics (FaME), Tomas Bata University (TBU) in Zlín. In the paper, we present the results of the knowledge evaluation from our survey in the period 2013 –2017. Also we discuss how to educate the future economists and managers – advanced users of business informatics, information and communication technologies (ICT) and information systems. At the same time the results of analysis, including evaluation and experience of the tutors are presented herein.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings – Economics and Management: How to Cope With Disrupted Times

  • ISBN

    978-86-80194-11-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    843-851

  • Název nakladatele

    Association of Economists and Managers of the Balkans

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Ljubljana

  • Datum konání akce

    22. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku