Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Game dynamics and the war between social platforms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63522690" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63522690 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Game dynamics and the war between social platforms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the globalization which generated a towering competitive environment, businesses are seeking for a creative and effective strategy to succeed. Gamification is advertised as an engaging and motivating technique for end-users, customers, patients and learners. Also, social platforms and the role of maintaining lively the company image and brand are increasing its importance. Due to limited research regarding the gamification impact on consumer behaviour, this study aims to investigate and identify the differences between customers who purchase via Facebook and Instagram when factors, such as game dynamics, are considered. For the research purpose, the independent sample t-test has been performed by using SPSS version 23 and the eta-squared and Cohen&apos;s d coefficient has been calculated manually. The results reveal that consumers who purchase via Facebook and Instagram differ regarding the feeling of belonging, advancement and expressiveness induced while purchasing. This research provides insights on the differences regarding social platforms&apos; usage if game dynamics are considered and it enriches the current literature regarding gamification, social platforms&apos; usage and online consumer behaviour. However, further investigation is needed to generalize the results.

  • Název v anglickém jazyce

    Game dynamics and the war between social platforms

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the globalization which generated a towering competitive environment, businesses are seeking for a creative and effective strategy to succeed. Gamification is advertised as an engaging and motivating technique for end-users, customers, patients and learners. Also, social platforms and the role of maintaining lively the company image and brand are increasing its importance. Due to limited research regarding the gamification impact on consumer behaviour, this study aims to investigate and identify the differences between customers who purchase via Facebook and Instagram when factors, such as game dynamics, are considered. For the research purpose, the independent sample t-test has been performed by using SPSS version 23 and the eta-squared and Cohen&apos;s d coefficient has been calculated manually. The results reveal that consumers who purchase via Facebook and Instagram differ regarding the feeling of belonging, advancement and expressiveness induced while purchasing. This research provides insights on the differences regarding social platforms&apos; usage if game dynamics are considered and it enriches the current literature regarding gamification, social platforms&apos; usage and online consumer behaviour. However, further investigation is needed to generalize the results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Economic and Social Development (ESD): 39th International Scientific Conference on Economic and Social Development - Sustainability From an Economic and Social Perspective

  • ISBN

  • ISSN

    1849-6903

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    174-182

  • Název nakladatele

    Varazdin Development and Entrepreneurship Agency

  • Místo vydání

    Varaždín

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    29. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku