Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE THEORY OF PLANNED BEHAVIOR TOWARD ORGANIC FOOD IN VIETNAM: THE MODERATION OF ENVIRONMENTAL CONCERN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63523704" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63523704 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE THEORY OF PLANNED BEHAVIOR TOWARD ORGANIC FOOD IN VIETNAM: THE MODERATION OF ENVIRONMENTAL CONCERN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the increases in environmental concern, customers are more and more pay attention to purchase organic food. Despite purchase intention of customers toward organic food in many nations being commonly studied, there is a lack of research related to the moderation of environmental concern based on the Theory of Planned Behaviour (TPB). In this research, this study investigates the moderation of environmental concerns based on the theory of planned behaviour toward organic food in Vietnam. The methodology of mixed-methods of qualitative and quantitative is applied with a survey of 420 customers being conducted to collect data from three biggest cities in Vietnam: Ho Chi Minh, Da Nang and Ha Noi. The result shows that the customers have more environmental concern which increases their attitude to intention of purchasing organic food. This enriches the existing literature with the moderation of environmental concern to the relationship of attitude and purchase intention toward organic food in Vietnam based on the Theory of Planned Behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    THE THEORY OF PLANNED BEHAVIOR TOWARD ORGANIC FOOD IN VIETNAM: THE MODERATION OF ENVIRONMENTAL CONCERN

  • Popis výsledku anglicky

    With the increases in environmental concern, customers are more and more pay attention to purchase organic food. Despite purchase intention of customers toward organic food in many nations being commonly studied, there is a lack of research related to the moderation of environmental concern based on the Theory of Planned Behaviour (TPB). In this research, this study investigates the moderation of environmental concerns based on the theory of planned behaviour toward organic food in Vietnam. The methodology of mixed-methods of qualitative and quantitative is applied with a survey of 420 customers being conducted to collect data from three biggest cities in Vietnam: Ho Chi Minh, Da Nang and Ha Noi. The result shows that the customers have more environmental concern which increases their attitude to intention of purchasing organic food. This enriches the existing literature with the moderation of environmental concern to the relationship of attitude and purchase intention toward organic food in Vietnam based on the Theory of Planned Behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2019 - 15th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-893-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    362-374

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    6. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku