Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social marketing as a social technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63523795" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63523795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social marketing as a social technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Marketing has acquired many facets in modern society and has maintained an essential link with exchange processes. Social management innovations incorporate marketing techniques into the social program methodology to achieve positive population behaviour change for the better, thereby significantly expanding its use. This article examines the difference between social and commercial marketing through a comparative analysis method, discusses various social technologies, as well as the relationship between social planning, social management and the country&apos;s social policy model. The commercialization of the social sphere promotes the dissemination of social marketing as an effective key to social services, thereby departing from its authentic notion of practising charitable projects. Social marketing tasks complete based on knowledge and sociological methodology when the project is not profitable and the well-being of the whole community is determined. In discussing and evaluating different theoretical positions, approaches and directions, marketing methods were used to solve socio-economic problems. The author proposes an original definition of social marketing. The article&apos;s findings and conclusions have methodological and practical implications for the activities of state and public organizations.

  • Název v anglickém jazyce

    Social marketing as a social technology

  • Popis výsledku anglicky

    Marketing has acquired many facets in modern society and has maintained an essential link with exchange processes. Social management innovations incorporate marketing techniques into the social program methodology to achieve positive population behaviour change for the better, thereby significantly expanding its use. This article examines the difference between social and commercial marketing through a comparative analysis method, discusses various social technologies, as well as the relationship between social planning, social management and the country&apos;s social policy model. The commercialization of the social sphere promotes the dissemination of social marketing as an effective key to social services, thereby departing from its authentic notion of practising charitable projects. Social marketing tasks complete based on knowledge and sociological methodology when the project is not profitable and the well-being of the whole community is determined. In discussing and evaluating different theoretical positions, approaches and directions, marketing methods were used to solve socio-economic problems. The author proposes an original definition of social marketing. The article&apos;s findings and conclusions have methodological and practical implications for the activities of state and public organizations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MERKÚR 2019 Proceedings of the International Scientific Conference for PhD. Students and Young Scientists

  • ISBN

    978-80-225-4657-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    283-288

  • Název nakladatele

    Vydavateľstvo Ekonóm Ekonomickej univerzity v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    5. 12. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku