Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak se rozhodují mileniálové při nákupu produktů sociálních podniků?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F18%3A10385671" target="_blank" >RIV/00216208:11230/18:10385671 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf" target="_blank" >https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak se rozhodují mileniálové při nákupu produktů sociálních podniků?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá nákupním chováním mileniálů v diskursu sociálních podniků. Sociální podniky vznikají na trhu proto, aby suplovaly úlohu státu a snažily se vyřešit určitý, často lokální problém. V době, kdy si upevňují svoje postavení, učí se používat nástroje komerčního marketingu a komerčního řízení pro svůj zisk, se musí zároveň učit oslovovat generaci mileniálů, která je v současné době v produkčním věku. Tuto skupinu potenciálních zákazníků musí sociální podniky zaujmout natolik, aby získaly loajální zákazníky. Ovšem na první problém můžeme narazit ihned při prvotním kontaktu spotřebitele se sociálním podnikem. Jde o samotný pojem &quot;sociální podnik&quot;. Jak je tento pojem vnímán generací mileniálů? Má pozitivní nebo {5/8} Scientia et Societas }} 4/18 69 Vědecké stati negativní konotaci? Příspěvek pomocí kvantitativního výzkumu zjišťoval povědomí o sociálním podnikání mezi mileniály a za použití kvalitativních výzkumných metod analyzoval nákupní rozhodování této generace u produktů ze sociálních podniků. Výsledky ukazují, že sociální podniky jsou mileniály nezřídka zaměňovány za neziskové organizace, ale přesto zhruba polovina respondentů dokázala sociální podnik definovat relativně přesně. Z výzkumu dále vyšlo najevo, že je nutné komunikaci podstaty podniku diverzifikovat podle skupin zaměstnávaných osob. Ačkoliv tato generace nekupuje běžně produkty sociálních podniků, v zásadě by se nákupu nebránila a ve výsledcích výzkumu se neobjevují negativní konotace spojené s tímto typem podniků

  • Název v anglickém jazyce

    Elements Influencing Decision-Making during the Purchasing the Product of Social Enterprises by the Millennials

  • Popis výsledku anglicky

    This article is about Millennials&apos; behaviour in discourse of social companies. In the market, social businesses have been created to substitute the role of a state and to deal with a specific problem that is often a local issue. Currently, these firms are strengthening their positions and their managers are learning how to use various techniques of commercial marketing and management to increase their profits. However, they have also found a new barrier in the market - the Millennial Generation. Millennial are now in working-age and this group of people have different product requirements, higher quality claims and a particular way of thinking. Social companies must attract these types of potential customers sufficiently to make sure that they will also become their loyal clients. However, some potential consumers might have an issue with this type of business in general and this could cause an initial problem at first contact. Therefore, there are following question. How is a term &apos;social business&apos; perceived by the Millennial Generation - is it in a way of positive or negative connotation? In this study is included research about Millennials&apos; awareness of social companies. There have been used qualitative research methods to analyse Millennial Generation&apos;s shopping decisions in relation to products from social businesses. The results of the research show that social firms are often mistaken with non-profit organisations and that it is necessary to diversify these types of companies by types of employees

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-6057

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    61-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus