Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Satisfaction and Financial Performance: A Cross Sectional Analysis on Beauty and Cosmetics E-Commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63525396" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63525396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Satisfaction and Financial Performance: A Cross Sectional Analysis on Beauty and Cosmetics E-Commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this study, we investigate the effect of customer satisfaction levels on the firm financial performance in Vietnam. Using a cross-sectional sample of 45 businesses in beauty and cosmetics e-commerce sector, we find a positive linkage between customer satisfaction and firm profitability as measured for firm financial performance. This implies that enhancing satisfaction levels of customers is critical to the ultimate performance of online businesses. Extended analysis show that there does not exist a non-linear nexus of satisfaction performance.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Satisfaction and Financial Performance: A Cross Sectional Analysis on Beauty and Cosmetics E-Commerce

  • Popis výsledku anglicky

    In this study, we investigate the effect of customer satisfaction levels on the firm financial performance in Vietnam. Using a cross-sectional sample of 45 businesses in beauty and cosmetics e-commerce sector, we find a positive linkage between customer satisfaction and firm profitability as measured for firm financial performance. This implies that enhancing satisfaction levels of customers is critical to the ultimate performance of online businesses. Extended analysis show that there does not exist a non-linear nexus of satisfaction performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Presented and published at The International Conference on Business Management and Social Innovation

  • ISBN

    978-93-89732-92-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    5-7

  • Název nakladatele

    The International Conference on Business Management and Social Innovation (ICBMSI)

  • Místo vydání

    Bangkok

  • Místo konání akce

    Bankok

  • Datum konání akce

    2. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku