Customer Satisfaction and Financial Performance: A Cross Sectional Analysis on Beauty and Cosmetics E-Commerce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63525396" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63525396 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer Satisfaction and Financial Performance: A Cross Sectional Analysis on Beauty and Cosmetics E-Commerce
Popis výsledku v původním jazyce
In this study, we investigate the effect of customer satisfaction levels on the firm financial performance in Vietnam. Using a cross-sectional sample of 45 businesses in beauty and cosmetics e-commerce sector, we find a positive linkage between customer satisfaction and firm profitability as measured for firm financial performance. This implies that enhancing satisfaction levels of customers is critical to the ultimate performance of online businesses. Extended analysis show that there does not exist a non-linear nexus of satisfaction performance.
Název v anglickém jazyce
Customer Satisfaction and Financial Performance: A Cross Sectional Analysis on Beauty and Cosmetics E-Commerce
Popis výsledku anglicky
In this study, we investigate the effect of customer satisfaction levels on the firm financial performance in Vietnam. Using a cross-sectional sample of 45 businesses in beauty and cosmetics e-commerce sector, we find a positive linkage between customer satisfaction and firm profitability as measured for firm financial performance. This implies that enhancing satisfaction levels of customers is critical to the ultimate performance of online businesses. Extended analysis show that there does not exist a non-linear nexus of satisfaction performance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Presented and published at The International Conference on Business Management and Social Innovation
ISBN
978-93-89732-92-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
5-7
Název nakladatele
The International Conference on Business Management and Social Innovation (ICBMSI)
Místo vydání
Bangkok
Místo konání akce
Bankok
Datum konání akce
2. 7. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—