Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Transformation and its influence on performance of creative industry companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63526381" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63526381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Transformation and its influence on performance of creative industry companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital transformation has recently become a popular concept in the world along with the development of high technologies following the trend of industrial 4.0. It has brought many creativity and innovation for development in different industries. Especially, the technology innovation, which is based on digital platforms, is so important for companies to compete in the marketplace. This paper analyses digital transformation and its influence on the performance of creative industry companies; moreover, it also identifies the key factors, which affect digital transformation adoption in the creative industry. The proposed research framework model fills the research gap by using the technology adoption model approach, which is called a TOE framework related to technology context, organization context, and environment context; especially, it also emphasizes how company performance is affected by digital transformation. The research’s findings help researchers and practitioners in creative companies to understand more factors, which are technology, organization, and environment may impact the decision-making of digital transformation adoption and bring new insight into company performance influenced by digital transformation. Further research will apply the research framework model in the creative industry with a specific context.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Transformation and its influence on performance of creative industry companies

  • Popis výsledku anglicky

    Digital transformation has recently become a popular concept in the world along with the development of high technologies following the trend of industrial 4.0. It has brought many creativity and innovation for development in different industries. Especially, the technology innovation, which is based on digital platforms, is so important for companies to compete in the marketplace. This paper analyses digital transformation and its influence on the performance of creative industry companies; moreover, it also identifies the key factors, which affect digital transformation adoption in the creative industry. The proposed research framework model fills the research gap by using the technology adoption model approach, which is called a TOE framework related to technology context, organization context, and environment context; especially, it also emphasizes how company performance is affected by digital transformation. The research’s findings help researchers and practitioners in creative companies to understand more factors, which are technology, organization, and environment may impact the decision-making of digital transformation adoption and bring new insight into company performance influenced by digital transformation. Further research will apply the research framework model in the creative industry with a specific context.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 6th International Conference on Finance and Economics

  • ISBN

  • ISSN

    2571-4287

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    18. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku