Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital transformation adoption and its influence on performance: An empirical study of creative companies in Vietnam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F24%3A63582898" target="_blank" >RIV/70883521:28120/24:63582898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.vilniustech.lt/index.php/CS/article/view/16961" target="_blank" >https://journals.vilniustech.lt/index.php/CS/article/view/16961</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/cs.2024.16961" target="_blank" >10.3846/cs.2024.16961</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital transformation adoption and its influence on performance: An empirical study of creative companies in Vietnam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the study clarifies the digital transformation adoption and how it impacts on the performance of creative companies in Vietnam. This investigation applied the technology–organization–environment framework and the structural equation modeling approach. The data was collected from 674 survey participants who are middle and senior managers or owners of creative companies in Vietnam, mainly located in Hanoi and Ho Chi Minh City. The structural equation modeling analysis indicates a positive relationship between technological, organizational, and environmental factors, and digital transformation adoption; the digital transformation adoption positively affects a company performance. These findings substantially contribute to the knowledge of digital technologies, digital transformation, company performance, and creative industries in the context of technology, organization, and environment. This research also provides insights for policymakers, readers, scientific communities, and management levels of creative industries to understand more about the environment of Vietnam’s creative industries.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital transformation adoption and its influence on performance: An empirical study of creative companies in Vietnam

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the study clarifies the digital transformation adoption and how it impacts on the performance of creative companies in Vietnam. This investigation applied the technology–organization–environment framework and the structural equation modeling approach. The data was collected from 674 survey participants who are middle and senior managers or owners of creative companies in Vietnam, mainly located in Hanoi and Ho Chi Minh City. The structural equation modeling analysis indicates a positive relationship between technological, organizational, and environmental factors, and digital transformation adoption; the digital transformation adoption positively affects a company performance. These findings substantially contribute to the knowledge of digital technologies, digital transformation, company performance, and creative industries in the context of technology, organization, and environment. This research also provides insights for policymakers, readers, scientific communities, and management levels of creative industries to understand more about the environment of Vietnam’s creative industries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Creativity Studies

  • ISSN

    2345-0479

  • e-ISSN

    2345-0487

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    660-685

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85215065146