Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online education adopted by the students of business science

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63530518" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63530518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.abacademies.org/abstract/online-education-adopted-by-the-students-of-business-science-10781.html" target="_blank" >https://www.abacademies.org/abstract/online-education-adopted-by-the-students-of-business-science-10781.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online education adopted by the students of business science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Facebook is a popular social networking platform used for a variety of uses, including general and educational purposes. Digital links between teachers and students can now be created, removing physical distance barriers and enhancing the transformation of knowledge, data, and other tools. This research uncovered several variables that affect business students&apos; usage of Facebook, primarily for educational purposes. A total of 611 business students from various Lahore universities took part in the survey. The data was then evaluated using the R programming language. To determine the relationship between latent and observable variables, the Structural Equation Model (SEM) was used. The relationship between latent variables was determined using path analysis. The findings revealed that social impact on business students could contribute to Facebook adoption. Finally, rather than its use as a social networking platform, Facebook&apos;s adoption has broadly explained its educational use.

  • Název v anglickém jazyce

    Online education adopted by the students of business science

  • Popis výsledku anglicky

    Facebook is a popular social networking platform used for a variety of uses, including general and educational purposes. Digital links between teachers and students can now be created, removing physical distance barriers and enhancing the transformation of knowledge, data, and other tools. This research uncovered several variables that affect business students&apos; usage of Facebook, primarily for educational purposes. A total of 611 business students from various Lahore universities took part in the survey. The data was then evaluated using the R programming language. To determine the relationship between latent and observable variables, the Structural Equation Model (SEM) was used. The relationship between latent variables was determined using path analysis. The findings revealed that social impact on business students could contribute to Facebook adoption. Finally, rather than its use as a social networking platform, Facebook&apos;s adoption has broadly explained its educational use.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Academy of Strategic Management Journal

  • ISSN

    1544-1458

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    SI 2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85107772555